• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98042513087
  • منبع : نمایندگی کردستان

پس از تحمل یک دوره بیماری سخت؛

"محمدصابر صابر" خوشنویس نام آوازه کردستانی دار فانی را وداع گفت

"محمدصابر صابر" خوشنویس نام آوازه کردستانی دار فانی را وداع گفت

ایسنا/کردستان ‌«محمدصابر صابر» خوشنویس نام آوازه کردستانی پس از تحمل یک دوره رنج بیماری صبح امروز در سنندج دار فانی را وداع گفت.

‌به گزارش ایسنا، استاد محمدصابر صابر یکی از برجسته‌ترین خوشنویس‌های استان کردستان بود که صبح امروز در سن ۷۴ سالگی به دلیل بیماری سرطان، در بیمارستان کوثر سنندج دار فانی را وداع گفت.

اسفندماه سال گذشته، انجمن تجلیل از مفاخر کردستان و در اردیبهشت ماه امسال نیز توسط حوزه هنری استان کردستان طی مراسم‌های جداگانه از این استاد برجسته حوزه خوشنویسی استان کردستان تجلیل به عمل آوردند.

همچنین در نخستین کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که تیر امسال در سنندج برگزار شد از سوی انجمن خوشنویسان ایران، نشان درجه یک هنری که معادل دکترای هنر است به استاد محمدصابر صابر تقدیم شد.

محمدصابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغالتحصیل شد، از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فرا گرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشته به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرد.

در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی می‌شود و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطا می‌شود.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش و پرورش استان کردستان و تربیت و فراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.

استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده و به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تا کنون دهها هنرمند خوشنویس را در سطوح ممتاز و فوق ممتاز آموزش داده است.

مراسم خاکسپاری این هنرمند کردستانی، ساعت ۱۸ عصر امروز در قطعه هنرمندان بهشت محمدی شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha