• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98042513110
  • منبع : نمایندگی همدان

یک مسئول مطرح کرد

طغیان سگ‌های ولگرد در استان همدان / نبود پیمانکار برای جمع‌آوری آنها

طغیان سگ‌های ولگرد در استان همدان / نبود پیمانکار برای جمع‌آوری آنها

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری ملایر به مشکل اساسی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: دستورالعملی به شهرداری‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن می‌توانیم در زمینه کنترل جمعیت حیوانات موذی و حیواناتی که مخل آسایش شهروندان هستند اقدام کنیم که سگ‌های بلاصاحب از جمله اینها هستند.

به گزارش ایسنا، مجتبی داوری سه شنبه ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، افزود: برای این اقدام باید مرکزی مجهز به منظور عقیم سازی، نگهداری، شناسایی بیماری سگ‌ها و مداوای آنها، شامل دامپزشک، نیروهای انسانی آموزش دیده، موادغذایی، تجهیزات اتاق عمل و … وجود داشته باشد که این امر فرآیند بسیار پیچیده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ملایر تنها شهر در استان همدان است که مرکز مجهز نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب را ایجاد کرده است، ادامه داد: مشکل اصلی ما کمبود پیمانکار است چرا که در سطح استان همدان فقط ۲ پیمانکار در این زمینه فعالیت می‌کنند و ما طی ۳ ماه گذشته هر چقدر با پیمانکار مربوطه تماس گرفتیم، متأسفانه وی در ملایر حضور پیدا نکرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است و این حیوانات در استان همدان طغیان کرده‌اند، افزود: بارها مشاهده شده سگ‌های بلاصاحب توسط روستاییان و حتی افرادی خارج از استان وارد شهرستان ملایر شده و رها می‌شوند.

نصب دکه‌های مطبوعاتی شکیل برای عرضه محصولات فرهنگی

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر در بخش دیگری از سخنانش درباره جمع آوری دکه مطبوعاتی ملایر توضیحات کاملی ارائه کرد و گفت: طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند هرگونه دکه را در سطح شهر جمع آوری کرده و خسارت وارده را به مالک پرداخت کنند.

داوری با اشاره به اینکه مکان این دکه نامناسب بود و ناظر نازیبایی داشت، اظهار کرد: طی بازدید دادستان، فرماندار ملایر و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان از بازارچه قدس و بازار سنتی ملایر برای ایمن سازی بازار و رفع مشکلات سد معبر مقرر شد طی مدت زمان کوتاه ۴ روزه طراحی توسط شهرداری تهیه و در مدت ۱۰ روز نیز آن را اجرا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری ملایر ورودی‌های بازار را برای ایمن سازی و خدمات رسانی مناسب در زمان بروز آتش سوزی بررسی کرد، افزود: ما به گلایه کسبه بازارچه قدس و بازار سنتی و به مالک این دکه اخطار لازم را طی چند مرحله دادیم و مقرر شد کسی سد معبر نداشته باشد.

داوری با اشاره به اینکه همچنین مقرر شد یک دکه مطبوعاتی شکیل که در شأن اصحاب رسانه باسد توسط شهرداری تهیه و در مکان مناسبی نصب شود، ادامه داد: پس از چندین بار اخطار شفاهی، تلفنی و کتبی به مالک دکه، برداشت دکه براساس مصوبات ستاد مدیریت بحران و کاملاً قانونی صورت گرفت و ما کیوسک مطبوعاتی را از شیراز خریداری کردیم و هم اکنون در خیابان خیام نصب شده و با تنظیم صورت جلسه لازم، آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه خریداری کردن تعداد قابل ملاحظه‌ای کیوسک و دکه مطبوعاتی و نصب آن در مناطق مختلف شهر در دستور کار شهرداری قرار داد، بیان کرد: قصد داریم به منظور درآمدزایی این دکه‌ها فعالانی که متقاضی بستن قرارداد در این زمینه هستند در کنار عرضه مطبوعات، به عرضه سایر اقلام فرهنگی چون کتاب، لوازم التحریر و موادخوراکی و اغذیه سالم بپردازند تا بازه مالی و درآمدزایی داشته باشد.

عدم همکاری ۴۴ نفر درباره رفع سد معبر

داوری در ادامه یادآورشد: در مورد رفع سد معبر بازار سنتی و بازارچه قدس، ۴۴ نفر با ما همکارای نکردند و مراتب به اعضای هیئت مدیره بازار گزارش داده شد و از آنها خواستیم در اسرع وقت این فراد را راضی کنند وگرنه طبق دستورالعمل دادستان با این افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با اشاره به اینکه سد معبر به دو نوع سیار و ثابت تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: برای رفع مشکل سد معبر نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان و کسبه هستیم، از سوی دیگر شهرداری ملایر طی سال‌های اخیر رفتار نیروی سد معبر خود را اصلاح کرده و آموزش‌های لازم را به آنها داده است.

وی همچنین از ایجاد اداره "پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری" طی ۲ ماه آینده بر اساس چارت سازمانی شهرداری خبر داد و گفت: قرار است در خیابان بروجرد مشکل سد معبر به طور جدی پیگیری و رفع شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha