• چهارشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98042613666
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار خواستار شد

‌ضرورت تجهیز کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها

‌ضرورت تجهیز کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه ویژه سازمان جنگل ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری حسین کلانتری در دیدار با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ۲۰ درصد از جنگل های زاگرس در این استان افزود: این استان توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف دارد.

وی افزود: این استان در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد که می تواند اشتغالزا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمینه توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان وجود دارد.

کلانتری عنوان کرد: در همین خصوص خواستار توجه ویژه سازمان جنگل ها به این سرمایه طبیعی هستیم.

وی با اشاره به آتش سوزی در جنگل های استان باتوجه به فصل گرما گفت: تأمین بالگرد، تجهیز نیرو و امکانات یگان حفاظت منابع طبیعی برای حراست از منابع طبیعی استان یک ضرورت انکارناپذیر است و می طلبد در این خصوص به استان توجه خاصی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره بروز پدیده بیابان زایی در نقاطی از شهرستانهای گچساران و بهمئی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در سطح این دو شهرستان دچار بیابان زایی شده است.

کلانتری بیان کرد: جنگل های زاگرس حدود ۴۰ درصد از کل جنگل های کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: به همین دلیل افزایش اعتبارات از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با خشکیدگی جنگل های بلوط در جنگل های زاگرس را انتظار داریم.

خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورنیز گفت: مدیریت جنگل های زاگرس در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت و احیای این جنگل ها اضافه کرد: فضای امیدواری را در این خصوص در زاگرس شاهد هستیم.

وی با اشاره به اعلام شیوه نامه و دستورالعمل های اجرایی جنگل های زاگرس از سوی این سازمان به منابع طبیعی استان های زاگرس نشین گفت: بدون شک نجات جنگل ها یکی از مهم ترین کارهای این سازمان است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به توجه و اهمیت مسئولان نظام نسبت به منابع طبیعی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کرده است.

آقایی اضافه کرد: تأمین بالگرد یکی از دغدغه های اصلی سازمان در راستای اطفای حریق جنگل‌هاست.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف تجهیز یگان حفاظت سازمان برای تجهیزات گروهی و انفرادی اطفای حریق به این یگان تخصیص یافت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha