• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98042914739
  • خبرنگار : 99999

کشتی انگلیسی توقیف شده، اصل عبور بی ضرر در تنگه هرمز را رعایت نکرد

 کشتی انگلیسی توقیف شده، اصل عبور بی ضرر در تنگه هرمز را رعایت نکرد

یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر با درخواست این سازمان به سمت آب‌های ایران هدایت شده است.

به گزارش ایسنا، یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی به خبرنگار نور نیوز گفت: کشتی نفتکش انگلیسی با نام "استینا ایمپرو" با عدم رعایت اصل عبور بی ضرر از تنگه هرمز، امنیت تردد کشتیرانی در این منطقه را به خطر انداخت.

نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین بین المللی از مسیر خروجی وارد تنگه هرمز شد و با خاموش کردن سیستم A.I.s کشتی که اقدامی خطرناک محسوب می شود به هیچ یک از اخطارهای ارایه شده توجه نکرد.

این مقام مطلع خاطر نشان ساخت: علاوه بر موارد ذکر شده، این کشتی با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.

بدلیل تخلفات متعدد این شناور،سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف قانونی خود طی درخواستی از نیروی دریایی سپاه خواستار توقیف و هدایت این شناور به اسکله سازمان بنادر و کشتیرانی شد که این درخواست با حضور و اقدام به موقع شناورهای سپاه انجام گردید.

این مقام مسئول در پایان گفت: کشتی نفتکش" استینا ایمپرو" به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل داده شده و بررسیهای قانونی در مورد تخلفات آن بزودی آغاز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۰۷:۳۴

عالی بود فقط تا ازادی گریس وان کوتاه نیاین

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۰۷:۵۳

بچرخ تابچرخیم.انگلیس نامرد موش مرده.با بد کسی طرف شدی.زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.زنده باد رهبر شجاع انقلاب زنده باد بلوچستان ایران زنده باد همه..وهمه

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۰۷:۵۴

این بجای اون.....

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۲

درود بر مدافعان مرز های ایران .خوشا به غیرت ایرانی .امریکا و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند .خدا هم با ماست و وعده های الهی درست است

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۲

بسیار کار خوبی کردید، دنیا باید بداند ایران اسلامی مدافع گرفتن حق مظلوم ازابر قدرت هاست ، دست مریضا خدا قوت قهرمانان سپاه خدا یار و یاورتان ...

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۳

دمتون گرم. دوران بزن در رو تموم شده یعنی همین. باید بفهمن جواب های هوی هست.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۵۱

بنازم به نفس همه دلير مردان ايران

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۲۷

خدا ان‌شاالله به تمام سپاهیان و سربازان ایران‌زمین سلامتی و عمر با عزت بده که بازهم باعث غرور ایرانی شدن. اللهم الرزقنا شهاده فی سبیل الله

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۰۳:۳۱

دمشون گرم واقعا ای ول به بچه های سپاه مگه اینا بتونن سیلی محکمی تو دهن این اشغال های انگلیسی و آمریکای بزنن

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۹:۴۲

درود بر رهبر انقلاب خداوند عمر مضاعف بده ان‌شالله،قدرت ایران رو به تمام دنیا نشون دادید.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۴ ۲۲:۰۳

زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه نشان غرور و غیرت ایرانی است زنده باد سپاه زنده باد ایران و ایرانی