• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98042914895
  • خبرنگار : 71623

تعداد خودروهای ناقص کاهش یافته است

خط تولید سواری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان لزوم اصلاح رابطه قطعه‌ساز و خودروساز، گفت: تعداد خودروهای ناقص در خودروسازی‌های بزرگ کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، امروز (شنبه) اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد.

در این نشست، رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه داخلی‌سازی پیروزی در جبهه اقتصادی است، گفت: راهبرد حل مشکلات، توجه به رونق تولید است که ذیل هفت محور و ۳۵ برنامه سیاست‌گذاری شده است.

وی نهضت ساخت داخل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: نهضت ساخت داخل فقط در خودرو و قطعه‌سازی نیست و بقیه صنایع را نیز شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه یکی از مشکلات کشور در سال‌های گذشته را ارزبری و وابستگی به کشورهای خارجی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه دولت مکلف است ساختارهای وزارتخانه را توسعه ندهد، به خاطر اهمیت موضوع ساخت داخل، مرکز پیگیری ساخت داخل را در وزارت صنعت ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه در زمستان سال گذشته بحث حیات یا عدم حیات صنعت خودرو مطرح بود، اظهار کرد: سیاست اورژانسی ما در سال گذشته، حفظ تولید خودروهای پرتیراژ و بعد تحویل بیش از یک میلیون دستگاه تعهد خودروسازان بود.

رحمانی در ادامه تاکید کرد که هر هفته پنج موضوع در رابطه با خودروسازی به وی گزارش می‌شود و گفت: آمار تولید، گزارش تعهدات، خودروهای کف پارکینگ، واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکت‌های قابل واگذاری، موضوعاتی است که به صورت هفتگی از سوی وزارت صمت بررسی می‌شود.

وی افزود: در سه هفته‌ گذشته آمار تولید خودروهای ناقص در خودروسازی‌های بزرگ منفی شده، به طوریکه هفته گذشته آمار تعداد خودروهای کف پارکینگ در سایپا نسبت به هفته قبل از آن ۶.۱ درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد تعداد تکمیل خودروهای کف پارکینگ در خودروسازی از انباشت خودروهای ناقص بیشتر بوده است.

رحمانی همچنین درباره مراحل واگذاری ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: واگذاری‌ها تا پایان سال ۹۹ در سه مرحله انجام می‌شود و به ترتیب اموال و املاک غیر تولیدی، شرکت‌های قابل واگذاری و بعد شرکت‌های اصلی واگذار خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به لزوم تصحیح رابطه خودروساز و قطعه‌ساز تصریح کرد که خودروسازان نباید به دنبال قطعه‌سازی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۳

من خواستم نظرمو بنویسم واقعآ این اقایان هر روز یک پارازیت میزنند چرا باید در خودرو که گفتی خودکفا شدیم حالا میگی فلان وسایل کمه مثلآ ضبط مثلا زه مثلا فلان دیگه مردمو سر گردان کردی کجای دنیا این بر نامه ها هست کل مردمو بدبین کردین تعطیل کنید از خارج ماشین درجه ۱۰ وارد کنید مردم راحت بشن

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۳۰

بابت خودرو های معوق بر حسب ماه تعهدات چرا اطلاع رسانی نمی کنیدالان207 اتومات تحویل مهر97 شروع شده یا نه چند ماه است مردم رو سرکار گذاشتیدکسی هم پاسخگو نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۵

من پیام گذاشتم پاک کردیدچرا مغایرت مطالب وزیر با عملکرد شرکت ایران خودر و هنوز تعهدات سال 97 انجام نشده فروش نقدی انجام میشود ان هم صوری الان خط تولید دنا در حد صفر است یعنی وزیر خبر ندارد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۵ ۱۵:۵۶

باسلام و احترام خدمت ملت شریف ایران عرض کنم از ماست که برماست را خودمان فراموش کردیم چرا سمند ملی و ایرانی که تحریم نشده و 36میلیون قیمت دارد را صف می بندیم و به دوبرابر قیمت میخریم وجیب دلالان راپر می کنیم مگر این همه خودرو باد کرده در پارکنیگها و بنگاه ها مانده خریدار دارد .اگر این سایت بطرف هست و به مردم هست این را انتشار بکند ممنون