• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98042915154
  • منبع : نمایندگی کرمان

دادستان کرمان:

ورود بیش از ۴۶ هزار پرونده به دادسرای کرمان در سال ۹۷

ورود بیش از ۴۶ هزار پرونده به دادسرای کرمان در سال ۹۷

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به ورود ۴۶ هزار و ۴۸۸ پرونده به این دادسرا در سال گذشته، گفت که از این تعداد به ۴۵ هزار و ۲۲۱ پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری در تشریح عملکرد دادستانی مرکز استان کرمان، افزود: مهمترین اقدامات انجام شده در این دادسرا حرکت به سمت احیاء حقوق عامه و پاسخگویی مسئولان در قبال مسئولیت‌ها و وظایف و تکالیف قانونی آنها در برابر مردم است.

وی به اقدامات انجام شده برای مبارزه با فساد اشاره و بیان کرد: حرکت به سمت و سوی بستن منافذ فساد و مقابله جدی با بسترهای زمینه ساز فساد اداری  از جمله مهمترین موضوع حرکت‌های پیشگیرانه دادسرای مرکز استان بوده و در این بین تذکرات جدی و به موقع متولیان امر بسیاری از زمینه های بروز فساد را از بین برده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تاکید کرد: در راستای حفظ کرامت نسبت به اصحاب دعوا بازدید ماهیانه کلیه قضات از کلانتری‌ها و پلیس های تخصصی، بازداشتگاه ها، اداره زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت و ملاحظه پروند های موجود در کلانتری‌ها و مراجع انتظامی. از حیث مراعات حقوق قانونی اصحاب دعوا انجام می شود.

وی با اشاره به این اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال نیز گفت: در راستای مقابله با زمین خواری در حوزه این دادسرا ۲۲۶ هکتار از اراضی دولتی و منابع طبیعی و شهرداری از ید زمین خوران رها سازی و به بیت المال اعاده گردیده است.

سالاری به اقدامات انجام شده برای رفع اطاله دادرسی نیز اشاره و بیان کرد: تمرکز پرونده های استحضاری و تشکیل در یک شعبه و رها سازی و چابک سازی شعبات دیگر از طریق ارجاع پرونده های کمتر، جداسازی دستوراتی از قبیل مفقودی دسته چک و سیم کارت و گوشی از پرونده سازی و دستورات به سازمان های ذیربط از طریق دستور اداری، پالایش شکایات مطروحه و جداسازی موضوعات حقوقی از موضوعات کیفری با استقرار قاضی ویژه ارجاع شکایات و اتخاذ تصمیم در خصوص کیفری بودن با حقوقی بودن موضوع در همان بدو تحقیقات از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.

وی با شاره به اینکه اولویت کاری دادسرای کرمان پاسخگو بودن و الزام به پذیرش ارباب رجوع در هر ساعت هر روز کاری است، خاطرنشان کرد: ضعف دستگاه قضایی عدم اطلاع رسانی به موقع و اقناع افکار عمومی جامعه است و حرکت این دادسرا در جهت اطلاع رسانی به موقع و دقیق شروع شده است و بدینوسیله از اصحاب رسانه و صدا و سیما مرکز استان به لحاظ همراهی و همگامی  با مجموعه دادسرای مرکز استان بدینوسیله تشکر به عمل آمده و خواستار ارائه نقطه نظرات کارشناسی این عزیزان در زمینه رفع این نقصیه می‌باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha