• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98042915273
  • منبع : نمایندگی دانشگاه خواجه نصیر

برپایی مسابقات ملی هوافضای دانشگاه خواجه‌نصیر/اعلام زمان ثبت‌نام

برپایی مسابقات ملی هوافضای دانشگاه خواجه‌نصیر/اعلام زمان ثبت‌نام

دومین دوره مسابقات ملی هوافضای خواجه دانشگاه نصیر الدین طوسی (نصیر کاپ) در دو گروه دانش‌آموزی و دانشجویی در آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هدف از برگزاری این مسابقات علاوه بر رشد علمی و گسترش علم هوافضا در سطح کشور، رشد و گسترش فرهنگ فعالیت‏‌های تیمی هدفمند در نسل جوان جامعه است.

این دوره از مسابقات در چهار گرایش گلایدر (دانش‌آموزی و دانشجویی/ آزاد)، راکت آبی (دانش‌آموزی)، هواپیمای کاغذی (دانش‌آموزی) و  عکاسی (آزاد) برگزار می‌شود.

آغاز ثبت نام از تاریخ اول مرداد ماه تا ۳۰ مهر ماه و تاریخ برگزاری مسابقات در آذر ماه است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت http://nasircup2019.ir/ مراجعه کنند.

گروه هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در سال ۱۳۷۹ در دانشکده مهندسی مکانیک خواجه نصیر تاسیس شد و با توجه به نیاز کشور در زمینه تربیت مهندسانی کارآزموده در زمینه هوافضا، دانشکده هوافضا در سال ۱۳۸۴ به صورت مستقل و به عنوان سومین دانشکده هوافضای کشور دایر شد. این دانشکده مفتخر است که قطب کشور در زمینه طراحی و شبیه‌سازی سامانه‌های فضایی و تنها هنرکده سازه‏‌های هوافضایی کشور و دومین از این نوع در جهان بعد از دانشگاه تورنتو کانادا است.

دانشکده هوافضای خواجه نصیر در سال ۱۳۹۷ با هدف گسترش، توسعه و کشف استعدادهای جوان، نسبت به برگزاری مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی در چهار زمینه گلایدر، موشک آبی، موشک کاغذی برد و زمان در بخش‌‏های دانش‌آموزی اقدام کرد. در این مسابقات ۸۰ تیم از سطح کشور به مدت دو روز به رقابت پرداختند که در انتها در هر گرایش سه تیم به عنوان تیم‏‌های برتر انتخاب شدند. این مسابقات با توجه به ساختار اجرایی و قوانین منحصر به فرد آن نیاز به طراحی به همراه صحت‌سنجی میدانی و اصلاح را برای تیم‌‏های شرکت کننده ایجاد می‏‌کند و از این حیث نسبت به سایر مسابقات کشوری تمایز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha