• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98043015509
  • خبرنگار : 71523

در کمیسیون اقتصادی دولت صورت گرفت

موافقت با نرخ صادراتی برق برای بیت‌کوین

موافقت با نرخ صادراتی برق برای بیت‌کوین

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از موافقت با نرخ صادراتی برق برای استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، همایون حائری در حاشیه مراسم رونمایی از طرح روشنا در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که امسال برای تامین برق کشور با مشکل مواجه نبودیم، گفت: در سال جاری با برنامه ۰۹۸ که از سال گذشته آغاز شد و با پایش و اندازه‌گیری میزان مصرف برق مشکل خاصی در تامین برق وجود نداشت و امیدواریم مدیریت مصرف نهادینه شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته با مدیریت مصرف ۲۰۰۰ مگاوات در پیک بار صرفه‌جویی صورت گرفت، اظهار کرد: برای تامین این ۲۰۰۰ مگاوات باید یک نیروگاه ۳۰۰۰ مگاواتی تاسیس می‌شد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امسال ۳۰۰۰ مگاوات در مصرف صرفه‌جویی صورت گرفت.

تصویب نرخ صادراتی برق برای بیت‌کوین

حائری در ادامه با اشاره به موضوع استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کشور گفت: آن چیزی که برای وزارت نیرو مهم است، بحث قیمت استخراج ارز مجازی است. دستگاه‌های ماینر انرژی زیادی مصرف می‌کنند و استهلاک بالایی دارند.

وی ادامه داد: برای ارز مجازی نرخ صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و مطرح شده و در انتظار تصویب هیات دولت است. البته نرخ صادراتی بنا به پارامترهای مختلفی از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متفاوت است اما تغییرات آن بالا نیست.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این‌که هر فردی که می‌خواهد از دستگاه‌های استخراج ارز مجازی استفاده کند، باید مجوز بگیرد، گفت: هر فعالی که مجوز نداشته باشد، برقی که مصرف می‌کند، غیرمجاز است.

۳۰۰۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

حائری با اشاره به اینکه قرار بود ۵۲۰۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شود، گفت: به ۳۰۰۰ مگاوات آن تاکنون دست یافته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۲:۳۷

سهام تولیدکنندگان برقی بسیار گران خواهد شد . بکهنوج در صدر آنهاست

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۴:۱۴

یک باره بگید ممنوع و خودتون رو خلاص کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۵:۱۶

تعرفه برق صادراتی چنده حالا ؟ کیلو وات ساعت چند تومن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۶:۰۹

حالا ملت همشون دیگه رفتن تو کار بیت کوین! حتی اونایی هم که هیچ اطلاعاتی ندارن برای چشم و همچشمی و اینکه از قافله عقب نمونن هم رفته اند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۰۸:۰۸

به خدا قسم که بورس ایران از استخراج بیت کویین بهتر است. اگر تعرفه برق برای استخراج بیت کویین بالا برود دیگر این کارصرفه اقتصادی ندارد و از طرفی برق مملکت بیهوده مصرف می شود. به این جماعات باید تعلیم بورس داد و آنها را تشویق کرد در اینکه سرمایه خود را وادر بورس نمایند. بورس یعنی حمایت از شرکتهای تولیدی داخل کشور.