• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98043015651
  • خبرنگار : 71129

هنگ کنگ هنوز هم به لایحه استرداد معترض است

هنگ کنگ هنوز هم به لایحه استرداد معترض است

در ادامه برگزاری دور تازه اعتراضات گسترده در هنگ کنگ علیه لایحه استرداد، هزاران تن امروز (یکشنبه) به خیابان‌های این دولتشهر آمده و این مرکز مالی را بار دیگر به بحران کشیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میلیون‌ها تن از مردم این دولتشهر در دو ماه گذشته در یک نمایش بی‌سابقه قدرت علیه کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ دست به راهپیمایی زده‌اند.

ده‌ها هزار تن از معترضان هنگ کنگی امروز از ویکتوریا پارک در مرکز تجاری واقع در "کازوی بی" به سمت "وان چای" رفتند و علیه لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی دست به راهپیمایی زدند.

درخواست سازمان‌دهندگان این راهپیمایی برای حرکت به سمت منطقه مرکزی هنگ کنگ رد شد؛ دقیقا همان محلی که در نزدیکی محل برگزاری راهپیمایی ژوئن بود که پلیس با استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرد و آن راهپیمایی به یکی از خشونت‌آمیزترین راهپیمایی‌ها در طول چند دهه گذشته در هنگ کنگ بدل شد.

راهپیمایی ژوئن یک روز پس از آن برگزار شد که ده‌ها هزار تن در حمایت از اقدامات پلیس در استفاده از زور بیش از حد دست به راهپیمایی زده و خواستار پایان خشونت شدند.

همچنین اخیرا، دو اعتراض که در ابتدای امر به صورت صلح‌آمیز برگزار شد، صورت گرفت اما بعدا به درگیری انجامید که ده‌ها زخمی و بیش از ۴۰ بازداشتی به همراه داشت.

کری لام بابت ناآرامی که این لایحه استرداد ایجاد کرده، عذرخواهی کرد و گفت که این لایحه "مرد".

مخالفان این لایحه می‌گویند، هیچ کاری جز ملغی شدن کامل آن جواب نمی‌دهد.

این اعتراضات چندین بار باعث فلج شدن این منطقه تجاری، تعطیلی ادارات و اختلال در عملیات تجاری در سراسر این دولتشهر شده است. مقام‌های هنگ‌کنگ هشدار داده‌اند که این مساله بر اقتصاد آن تاثیر می‌گذارد.

در مطلبی که امروز در روزنامه خلق چین منتشر شد، آمده است: اگر این خشونت ادامه یابد، به طور حتم ضربه‌ای بر ثبات و شکوه هنگ کنگ است.

همچنین در یک راهپیمایی گسترده ضد دولتی دیگر در هنگ کنگ، معترضان همچنین خواستار تحقیقات مستقل درباره تاکتیک‌های پلیس شدند که در جریان اعتراض‌های قبلی علیه معترضان استفاده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha