• سه‌شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98050100239
  • خبرنگار : 71620

بیرانوندی: استان لرستان صدرنشین استان‌های مهاجرفرست است

بیرانوندی: استان لرستان صدرنشین استان‌های مهاجرفرست است

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت:‌ در گزارشات اخیر آمده است استان لرستان صدرنشین استان‌های مهاجرفرست است. پرسش اینجاست کوچ از کجا به کجا صورت می‌گیرد؟ از سرزمین لاله‌ها به حاشیه کلان‌شهرها. قوم لر برای امرار معاش مجبور به ترک وطن است.

به گزارش ایسنا، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور اظهار کرد: این روزها تاختن بر دارایی‌ها و سرمایه‌های مملکت را هنر می‌دانیم. دیروز یکی از همکاران ما (علیرضا رحیمی) از وزیر دفاع سوالی کردند که متأسفانه برخورد خوبی با ایشان نشد. مردم این کارهای ما را قضاوت خواهند کرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اقدامات غرورآفرین مسئولان سیاست خارجی گفت: در دفاع از ایران گام‌های غرورآفرینی برداشته‌ایم اما در داخل در مقوله امیدبخشی و عزت‌آفرینی نیازمند بازنگری جدی هستیم. من نتوانستم دو سوال عمده موکلینم را پاسخ دهم. سوال اول سوال کارگری از همشهریان من بود که پرسید معمای حقوق ۵۰ هزار تومانی و گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومانی را چگونه به فرزند خردسالم توضیح دهم؟ سوال دوم نیز سوال جوانی بود که از من پرسید آیا با اجاره بهای مسکن امروز چاره‌ای جز چادرنشینی وجود دارد؟

وی در خصوص مسائل بازنشستگان گفت: بازنشستگان عزیز ما از مجلسیان می‌پرسند آیا قانون نوشتید که در کتاب‌های تاریخ ثبت و ضبط شود؟ آیا این قانون قرار نیست خود را در زندگی ما نشان دهد؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان کی عملیاتی می‌شود؟ چه وقت افزایش حقوق متناسب با تورم و پرداخت صددرصدی طلب آن‌ها تحقق می‌یابد؟ همچنین رفع تبعیض درون‌سازمانی و پرداخت حقوق و مزایا به همه بازنشستگان چه وقت انجام می‌شود؟

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس در ادامه نطق خود تصریح کرد: چرا اجرای قانون الزام تأمین اجتماعی به درمان رایگان که ماهانه بابت آن حق بیمه کسر می‌شود اجرایی نمی‌شود؟ اصلاح نحوه محاسبه بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور و هماهنگ کردن آن،‌ اصلاح ساختار تأمین اجتماعی و جدی گرفتن مشکلات این سازمان و پرداخت بدهی‌های آن به دولت، جبران کامل قوانین ایثارگران برای کارگران بازنشسته ایثارگر چه وقت عملیاتی می‌شود؟ مشکلاتی که عرض کردم جز با حمایت سران سه قوه عملیانی نخواهد شد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مأموریت اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات و سفر آن‌ها به کشور کره گفت: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش آن کشور به ما گفت حقوق معلمان ما از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است. فقط فنلاند و یکی دو کشور دیگر از ما پایین‌تر است که ان‌شاءالله به زودی به ما می‌پیوندند. آن‌ها دریافتند که اگر قرار است کشور در مسیر توسعه قرار بگیرد باید حتما نظام آموزشی را جدی بگیرند. سال‌های سال است که شعار رتبه‌بندی سر می‌دهیم اما هنوز موفق به اجرای آن نشده‌ایم. قصه پرتکرار منزلت و معیشت فرهنگیان جز در سایه همت و حمایت تمام ارکان نظام تحقق پیدا نخواهد کرد.

بیرانوندی در خصوص آموزش و پرورش عشایری گفت: اخیرا حرف‌هایی شنیده‌ام که قرار است این عزیزان را به مناطق و شهرستان‌ها واگذار کنند. معلمان عشایر ذخایر انقلاب هستند. اخیرا حق بیتوته این عزیزان و حتی حق کوچ آن‌ها حذف شده است. فرهنگیان عشایر در این شرایط با چه امیدی خوب تدریس کنند؟

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در پایان نطق خود با اشاره به آمار بالای مهاجرفرستی استان لرستان گفت: قوم لر مجبور است برای لقمه نانی ترک وطن کند وگرنه کوچ از کجا به کجا صورت می‌گیرد؟ کوچ از سرزمین لاله‌ها به حاشیه کلان‌شهرها؟ این مردم همان انسان‌هایی هستند که رهبر انقلاب فرمودند رزمشان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است. آن‌ها برای لقمه نانی مجبور به ترک وطن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha