• چهارشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98050201284
  • خبرنگار : 90047

تاسیس دبیرخانه آسیایی فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها در ایران

تاسیس دبیرخانه آسیایی فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها در ایران

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت‌ها از توسعه فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها و تاسیس دبیرخانه آسیایی فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، آلبرت رینلی درباره علت حضورش در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اینکه بتوانم فوتبال آسیایی ورزش کارگری و شرکت‌ها در ایران را گسترش دهم به دعوت رئیس فدراسیون ورزش کارگری به ایران آمدم و قرار است فردا ناظر بازی نیمه‌نهایی و فینال مسابقات دسته یک فوتبال ورزش کارگری که در ساری برگزار می‌شود، باشم.

وی گفت: برای اولین بار به ایران سفر کرده‌ام و یکی از اهدافم این است تا بتوانم ورزش فوتبال کارگری و شرکت‌ها را در آسیا ارتقا ببخشم. خوشحالم که این فرصت برای من ایجاد شده که به ایران سفر کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال شرکت‌ها خاطرنشان کرد: این فدراسیون به مدت ۱۰ سال است که تاسیس شده و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم در آینده در فوتبال هفت نفره و ۱۱ نفره نیز فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم. در حال حاضر فعالیت ما تنها در فوتبال پنج نفره ورزش کارگری و شرکت‌هاست.

رینلی در پاسخ به این پرسش که جایگاه فوتبال کارگری و شرکت‌ها را در جهان چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در بحث ورزش کارگری باید بگویم این فدراسیون با حمایت وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار توانسته در جهت توسعه ورزش کارگری چه در بُعد قهرمانی و چه در بعد همگانی و همچنین در ایجاد فضای سلامت‌محور برای ورزشکاران کارگر گام‌های موثری را بردارد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تاسیس دبیرخانه آسیایی فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها در ایران چه اقداماتی صورت گرفته است، افزود: سازوکارهای لازم در این زمینه صورت گرفته تا ایران نیز بتواند عضو فدراسیون جهانی فوتبال شرکت‌ها شود. قرار است این موضوع در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شرکت‌ها که ظرف یکی دو ماه آینده برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم مجوز تاسیس دبیرخانه آسیایی فوتبال ورزش کارگری و شرکت‌ها را در ایران بگیریم.

وی همچنین پیرامون این پرسش که قبل از ورود به ایران چه احساسی داشتید، گفت: من برای اولین بار است که به ایران آمده‌ام و ترافیک در این کشور بسیار سنگین است اما مردمان مهمان‌نواز و خوبی دارد که برای من بسیار جالب توجه بود.

رینلی گفت: بعد از پایان مسابقات فینال دسته یک فوتبال که فردا در شهر ساری برگزار خواهد شد، تیم قهرمان برای شرکت در مسابقات جهانی شرکت‌ها سال آینده راهی یونان خواهد شد. البته مهرماه امسال نیز مسابقات جهانی شرکت‌ها را در موناکو فرانسه داریم که تیم آرمان‌گوهر سیرجان برای حضور در مسابقات فوتبال پنج نفره روی چمن در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی در پایان بر ارزیابی عملکرد فوتبال پنج نفره کارگران ایران در جهان گفت: ارزیابی کاملی ندارم و بعد از همکاری نزدیکی که با فدراسیون ورزش کارگری خواهیم داشت قطعا می‌توانم در آینده اظهارنظر دقیقی در این زمینه داشته باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha