• پنجشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98050301559
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

527 کلاس درس برای سیل زدگان خوزستان تا مهرماه به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شوند

‌واحدهای سیل زده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 100 پروژه فعال در خصوص سیل در استان وجود دارد که 112 پروژه در قالب 527 کلاس درس تا مهرماه به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی قربانی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان که امروز پنجشنبه سوم مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 547 پروژه آموزشی در قالب 2291 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان در استان در حال احداث است که 112 پروژه در قالب 527 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان نیز تا مهرماه به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد. همچنین 249 پروژه در قالب یک هزار و 172 کلاس درس تا پایان امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شوند.


وی افزود: در سیل اخیر 113 مدرسه در استان آسیب دیدند که از این تعداد نیز 35 مدرسه در قالب 121 کلاس درس باید به طور کامل تخریب می‌شدند که این کار انجام شد و هزینه احداث آن‌ها 30 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: 78 مدرسه در قالب 328 کلاس درس با اعتبار 31 میلیارد تومان باید تعمیر می‌شدند. برای این کار گام اول تامین اعتبار بود. با توجه به ضرورت موضوع با یک کار شبانه‌روزی حتی قبل از تامین اعتبار، اقدامات خود را شروع کردیم. در حال حاضر بیش از 100 پروژه فعال در خصوص سیل در استان داریم.

قربانی گفت: در بحث تامین اعتبارات نیز 15 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و 10 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس از طرف سازمان نوسازی به ما ابلاغ شد. همچنین با پیگیری استاندار و کمک وزارت نفت، بیش از 50 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت ماه نیز همایش خیرین مدرسه‌ساز برای سه استان سیل‌زده کشور برگزار شد که در این مراسم طی یک شب، 210 میلیارد تومان برای این سه استان جمع‌آوری شد. در طول سه ماه گذشته نیز بیش از 70 میلیارد تومان تفاهم‌نامه با خیرین امضا کرده‌ایم و بیش از 100 پروژه تعمیراتی و احداثی را تا پیش از مهرماه تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تاکید کرد: در مناطق سیل‌زده علاوه بر این که مدارس قدیمی در حال ساخت هستند، مدارس جدیدی نیز در این مناطق ساخته شده‌اند. در حال حاضر بیش از 140 پروژه در قالب 193 کلاس درس را در این مناطق شروع کرده‌ایم و می‌توانیم ادعا کنیم در مناطق سیل‌زده، وضعیت مدارس تا اوسط بهمن‌ماه در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان چند استان معین برای آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سید مهدی رفیعی دهکردی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز، پنج‌شنبه (۳ مردادماه) در اهواز برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، اظهار کرد: خوزستان دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز است و آموزش و پرورش خوزستان در مجموع پنج هزار و ۷۰۹ نیروی انسانی دارد. همچنین ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه در قالب ۵۰ هزار و ۶۴۰ کلاس درس در استان داریم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموع تراکم دانش‌آموزی ما در سه مقطع تحصیلی، ۲۳,۷ درصد است. ۳۱ درصد از مجموع دانش‌آموزان ما نیز در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان ما در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

رفیعی دهکردی تصریح کرد: در آموزش و پرورش خوزستان در حال حاضر با چند مشکل مواجه هستیم؛ یکی از مشکلات ما مساله کمبود نیروی انسانی است که این مساله را با تمهیداتی که در نظر می‌گیریم به حداقل خواهیم رساند. البته بخشی از مشکلات ما در حوزه نیروی انسانی از طریق استان قابل حل نیست. لازم است مشکل کمبود نیروی انسانی در استان به عنوان یک مساله ملی دیده شود.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استان حدود ۱۶ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از این نیاز را با استفاده از نیروی‌های حق‌التدریس و اضافه کار حل کرده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان ۱۰ هزار کلاس درس کمبود داریم که با احتساب مدارس و کلاس‌های تخریبی، ۱۰ هزار کلاس دیگر نیز به این آمار اضافه می‌شود.

رفیعی دهکردی افزود: پیشنهاد ما این است که یک ستاد با حضور وزیر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا چند استان به عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش استان به مدت پنج تا ده سال در نظر گرفته شوند تا به این ترتیب مشکلات استان حل شود.

وی گفت: چالش دیگر استان که می‌توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، مساله مدیریت آموزشگاهی است. سند تحول بنیادین محور کار را بر مدارس قرار داده است. مدیریت مدارس می‌تواند مشکلات ما را حل کند. امیدوارم در بخش نیروی انسانی و آموزش این نیروی انسانی جدی گرفته شود.


 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.