• شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98050502112
  • خبرنگار : 71610

واکنش آمریکا و روسیه به تصمیم عباس برای توقف اجرای توافق‌های منعقد شده با اسرائیل

واکنش آمریکا و روسیه به تصمیم عباس برای توقف اجرای توافق‌های منعقد شده با اسرائیل

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی پس از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف اجرای توافق‌نامه‌های منعقد شده با اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که فلسطینی‌ها به صورت مثبتی به روند سیاسی بپیوندند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: واشنگتن به تلاش برای صلح همه جانبه و پایدار میان اسرائیل و فلسطینی‌ها که آینده بهتری را برای همه رقم می‌زند، ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما امیدواریم که فلسطینی‌ها به جای فرستادن نشانه‌های غیر سازنده، به صورتی مثبت به روند سیاسی ملحق شوند.

در همین راستا، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که مسکو تصمیم محمود عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند.

وی اظهار کرد: باید این تصمیم را فهمید و آن را بررسی کرد، این خبر را شنیده‌ام اما باید آن را فهمید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه به دنبال تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس توسط رژیم صهیونیستی، در سخنانی تاکید کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم که اجرای تمامی توافق‌نامه‌های منعقد شده با طرف اسرائیلی را متوقف کنیم.

در همین راستا، عمر الغول، مشاور محمود عباس عنوان کرد که توقف اجرای توافقنامه‌های مذکور همچنین شامل توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی می‌شود.

چند منبع آگاه نیز به الجزیره گفتند که طبق تصمیم محمود عباس، یک کمیته متشکل از اعضای کمیته اجرایی و افراد ذی ربط در تعیین سازوکار اجرای این تصمیم تشکیل خواهد شد و انتظار می‌رود که اجرای آن طی چند مرحله صورت بگیرد.

اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح نیز در گفت‌وگو با الجزیره تأکید کرد که هیچگونه بازگشتی از توقف تمامی توافقنامه‌های منعقد شده با رژیم اشغالگر وجود ندارد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین هم در سخنانی خاطرنشان کرد که تمامی رهبران فلسطین پشت محمود عباس خواهند ایستاد و تصمیمات دشوار و خطرناکی اتخاذ خواهد شد که نه تنها منطقه بلکه سطح گسترده‌ای را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: خط قرمزهایی وجود دارد که هیچ فردی نباید از آنها عبور کند و این پیامی برای همه و همچنین اسرائیل و آمریکا و طرف‌هایی در منطقه است.

ابو ردینه گفت: قدس خط قرمز است و تخلفات اسرائیل در آن از تلاش‌ها برای یهودی‌سازی گرفته تا تغییر شرایط و تجاوز به اراضی آن همگی منجر به مرحله انفجار می‌شوند.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: محمود عباس خواستار برگزاری نشستی میان رهبران فلسطین در رام‌الله شد و در این نشست غیرعلنی آنها را در جریان تمامی جزئیات مرحله کنونی از جمله روابط با اسرائیل و یا آمریکا و همچنین تماس‌ها با طرف‌های مختلف قرار داد و هیچ یک از رهبران فلسطین به وی اعتراض نکردند.

وی ادامه داد: آمریکا علیه ۱۴ کشوری که به اقدام اسرائیل برای تخریب منازل فلسطینی‌ها اعتراض کردند، از حق وتو استفاده کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha