• شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98050502289
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۵ مرداد بخوانید؛

آخرین اخبار از پرونده پدیده شاندیز/تکذیب فرار بابک زنجانی/سفر بن علوی به تهران و...

آخرین اخبار از پرونده پدیده شاندیز/تکذیب فرار بابک زنجانی/سفر بن علوی به تهران و...

اعلام آرای پرونده پدیده شاندیز / انتقاد بعیدی‌نژاد به انعکاس جهت‌دار خبر رای دادگاه عالی انگلیس از سوی یک رسانه خارجی فارسی‌زبان/ تبریک رئیس دفتر رئیس‌جمهور به والیبالیست‌های جوان/ حضور نماینده ایران در مراسم ترحیم رئیس جمهور تونس/ برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا/ رایزنی ظریف با بن علوی در تهران/ تکذیب شایعه فرار بابک زنجانی/ آخرین وضعیت پرونده هفت‌سنگان/ دیدار مقامات سفارت مسکو در تهران با خدمه روسی نفت‌کش توقیف شده انگلیسی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، پنجم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود برد جوانان والیبالیست را تبریک گفت و نوشت: والیبالیست‌های جوان کشورمان با اقتدار کامل، برای نخستین بار، به فینال والیبال جوانان جهان راه یافته‌اند که دستاوردی بسیار مهم و در خور توجه است.

صبح امروز نیز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی،‌ آیت‌الله سیرابراهیم رییسی و علی لاریجانی برگزار شد.

سردار قاسم سلیمانی در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ما فتنه های مهمی پشت سر گذاشتیم، گفت: اول انقلاب فتنه های فرهنگی، جنگ داخلی، جنگ خارجی و ... آیت الله جعفری در همه این فتنه ها از اصول خارج نشده و روی اصول ایستادگی کرده است.

در همین مراسم آیت‌الله  محمدی گلپایگانی بابیان اینکه شرایط کشور شرایط خاصی است و بسیاری از خانواده ها در مضیقه قرار دارند، گفت: متاسفانه برخی ککشان نمی گزد و جنون نمایش ثروت را دارند و افراد زیادی را سراغ داریم که چنین هستند و توجهی ندارند که جامعه اکنون نیازمند ایثار و فداکاری است و باید به این خانواده ها کمک کرد.

علی مطهری درباره برخی حواشی مطرح شده در خصوص نحوه تخصیص بودجه صدا سیما و مشروط کردن تخصیص آن به تایید نمایندگان رییس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، گفت: من این موضوع را سوال کردم و گفتند در این باره قدری تاخیر شده است نه اینکه سازمان برنامه و بودجه نخواهد بودجه صدا و سیما را بدهد. وی با بیان این که دولت و صدا و سیما تعامل خوبی با یکدیگر ندارند، گفت که علی عسگری به عنوان نماینده صدا و سیما در دولت، قدرت کافی ندارد و تام‌الاختیار نیست.

همچنین حسین الله کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در گفت‌وگوی در برنامه «دست‌خط» گفت که اساساً انصار حزب‌الله در ماجرای کوی دانشگاه حضور نداشت.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان به منظور دیدار با محمد جواد ظریف وارد تهران شد. وزارت  خارجه عمان هفته پیش در مورد این سفر اعلام کرده بود این سفر در چارچوب روابط دو جانبه و مشورت‌های مستمر بین دو کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه و تحولات اخیر در منطقه انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود محورهای گفت‌وگوی خود با همتای عمانی‌اش را که به تهران سفر کرده، شرح داد و نوشت: "از این که امروز در تهران میزبان دوست برجسته‌ام یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان هستم، بسیار خرسندم. درباره تاثیرات تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و امنیت در خلیج فارس، تنگه هرمز و خلیج عمان گفتگو کردیم."

یوسف بن علوی همچنین با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون تحولات منطقه و گسترش همکاری های دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با وی گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در لندن در صفحه توییتر خود، اقدام یک شبکه فارسی زبان خارجی در انعکاس جهت‌دار خبر رای دادگاه عالی بریتانیا درباره یک قرارداد نظامی را جهت‌دار و غلط خواند. نوشت: شبکه ایران اینترنشنال مرتب زیرنویس می‌کند که دیوان عالی بریتانیا در مشاجره بین ایران و بریتانیا در موضوع سود بدهی قرارداد نظامی، به نفع بریتانیا رأی داد. این نحوه تنظیم خبر کاملا جهت‌دار و غلط است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ابراز تمایل برای مذاکره با ایران مدعی شد که ایران برای دست پیدا کردن به یک توافق جدید منتظر جو بایدن، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است. دونالد ترامپ افزود: ایران می‌خواهد به یک توافق دست پیدا کند، اما اگر من به جای ایران باشم احتمالا بگویم که اگر بتوانم دوام بیاورم، به جای دونالد ترامپ، منتظر جو بایدن خواب‌آلود خواهم بود، چرا که می‌توانیم به هر توافقی که بخواهیم با او دست پیدا کنیم. او نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتد.

سفارت روسیه در ایران در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از دیدار تعدادی از اعضای این سفارت خانه با خدمه روسی نفت کش توقیف شده انگلیسی در بندرعباس  نوشت: کارکنان سفارت با شهروندان روسی اعضای خدمه تانکر «استنا ایمپرو StenaImpero» دیدار کردند. خدمه روسی این کشتی در سلامت هستند. سفارت در رابطه با تاریخ بازگشت آنها به خانه در تماس نزدیک با شرکای ایرانی است.

بر اساس اطلاعیه دادگستری استان خراسان رضوی، با رأی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در استان خراسان رضوی؛ متهمان پرونده پدیده به مجازات‌هایی از جمله استرداد کلیه اموال و مجموع بیش از ۱۵۰ سال حبس و حبس ابد برای محسن پهلوان مقدم،  محکوم شدند.

همچنین دادستان مشهد از آغاز تحقیقات در خصوص تخلفات احتمالی مدیران دولتی سابق در پرونده پدیده خبر داد.

دادستان مشهد نیز در جلسه اعلام احکام پرونده شرکت پدیده در دادسرای انقلاب مشهد، گفت: طلبکاران پدیده به سهامداران تبدیل شدند و اموال شرکت، اموال همه طلبکاران و سهامداران شد. به دلیل سهامدار بودن، شریک هستند.

درهمین جلسه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: رای پرونده پدیده را باید رای فاخر تاریخی در عدلیه نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد.

در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر فرار بابک زنجانی از زندان اوین، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ضمن تکذیب این خبر، گفت: نامبرده در زندان و در اختیار ماموران مربوطه است.

دادستان قزوین هم آخرین وضعیت پرونده زمین خواری هفت‌سنگان را تشریح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha