• شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98050502433
  • خبرنگار : 71424

روند رو به رشد شمار بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی

محمد شریعتمداری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایه‌هایی که در دوره ابتدایی تا دبیرستان گذاشته می‌شود تا توانمندی‌ها در قالب هدایت تحصیلی صحیح شناسایی و شکوفا شود باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: روند رو به رشدی در شمار بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مشاهده می‌شود. حتما ایجاد مشوق‌ها می‌تواند به توسعه آموزش های مهارتی کمک کند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در نشستی با خیرین مهارتی و مدرسه ساز که در وزارت رفاه برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین در جامعه اظهار کرد: وقتی خیرین با کمک به فراگیری یک مهارت به خانواده‌ها، آنها را توانمند کرده و از فقر خارج می کنند یک اقدام ماندگار انجام داده‌اند که باقیات و صالحات است.

وی افزود : اغلب ما اثر یادگیری‌های مهارتی را لمس کرده‌ایم.

وی در ادامه به بیان تجارب خود در دوره تحصیل پرداخت و گفت: با معدل ۱۶.۷ در رشته ریاضی و فیزیک فارغ‌التحصیل شدم، ولی باید بگویم که بسیاری آموزش‌های تئوریک زاید می‌شود و بکار نمی‌آید و آنچه باقی می‌ماند مهارت‌های فنی است که مفید خواهد بود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا اینقدر دیر به فکر ارتقاء و گسترش‌ آموزش‌های مهارتی افتاده‌ایم عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی آموزش مهارتی به تازگی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهی دایر شده است.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف از جمله سربازان گفت: آموزش‌های مهارتی منفعت اقتصادی برای واحدهای صنعتی به دنبال خواهد داشت و کارآفرینان می‌توانند به نحو احسن از آن بهره‌مند شوند و با ارتقای بهره‌وری در نهایت باعث ارتقاء و کمک به اقتصاد ملی شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایه‌هایی که در دوره ابتدایی تا دبیرستان گذاشته می‌شود تا توانمندی‌ها در قالب هدایت تحصیلی صحیح شناسایی و شکوفا شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از سوی دیگر باید به نیازهای کشور توجه کرد. این وزارتخانه تلاش کرده تا نیازهای بازار کار را به تفکیک مناطق و به طور دقیق شناسایی و مزیت‌های نسبی مناطق را احصاء کند. نیازهای امروز کشور تحصیل تا مقاطع بالا چون دکترا نیست. متاسفانه این فرهنگ جا افتاده که اگر کسی مسئول شود حتما دکتر باشد و باید به او دکتر بگویند چه باشد و چه نباشد، در حالی که در دنیا ارزش در توانایی خلق ارزش افزوده است و اتفاقا کسی که دکترا بگیرد باید برود در مراکز تحقیقاتی کار کند و برای اشتغال در حوزه‌های عملیاتی با مشکلاتی روبرو می‌شود.


شریعتمداری به ضرورت همکاری با تشکل‌ها و ان جی اوها تاکید کرد و گفت: روند رو به رشدی در شمار بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مشاهده می‌شود. حتما ایجاد مشوق ها می‌تواند به توسعه آموزش‌های مهارتی کمک کند.

وی در پایان از اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با خیرین مهارتی و مدرسه ساز خبر داد.

 به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران نیز گفت: ما علاقه‌مند هستیم مهارت آموزی به یک گفتمان غالب تبدیل شود؛ امروز فارغ‌التحصیلان ما نیازمند مهارت حرفه‌ای هستند. برای این منظور شورای عالی مهارت تشکیل شده و وظیفه هماهنگی با نهادهای ذیربط را برعهده دارد که از جمله آنها می‌توان به خیرین اشاره کرد.

وی ادامه داد: خیرین در ساخت هنرستانها کمک کرده‌اند و امروز پیشنهاداتی مبادله شد تا زمینه همکاری‌های مشترک بشود و مبنای عمل قرار بگیرد. خیرین تقبل کردند تا ۳۰ درصد در تامین مالی پروژه‌ها مشارکت کنند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با توسعه آموزش هنرآموزان در این امر مساعدت خواهد کرد.
 انتهای پیام


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۵ ۲۳:۰۶

سلام جناب وزیر مشکل نبود مهارت نیست من دکتر و ماهر هستم و کماکان بیکار.