• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98050602722
  • خبرنگار : 90089

حسین‌زاده: اصلاح نظام بانکی موجب ارتقاء و استقلال بانک مرکزی می‌شود

حسین‌زاده: اصلاح نظام بانکی موجب ارتقاء و استقلال بانک مرکزی می‌شود

رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح اصلاح نظام بانکی موجب ارتقاء بانک مرکزی به نهاد پولی و بانکی عالم و مقتدر و با استقلال کافی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس اظهار داشت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم به ایشان عرض کردم با این وضعیتی که در نظام بانکی کشور حاکم است، حمایت از تولید معنای روشنی ندارد و ممکن نیست. ایشان فرمودند «این حرف درستی است. از دیگران هم چنین مطلبی شنیده شده و حرف دقیقی است» ایشان فرمودند که «شما و همکاران‌تان در کمیسیون اقتصادی مجلس  بروید کاری را که باید انجام بشود را انجام دهید. وظیفه شما در مجلس قانونگذاری است». مسئله بسیار مهم در این گفت‌وگو این است که ایشان فرمودند «به من هم بگویید، من هم سهمِ خودم را انجام خواهم داد».

نماینده مردم مشهد در مجلس با تشریح فرآیند تهیه طرح اصلاح نظام بانکی، گفت: طرحی برای اصلاح نظام بانکی در مجلس تهیه شده و هیات رییسه مجلس آن را به کمیسیون اقتصادی و کمیته پولی و بانکی ارجاع داد. این طرح خواسته و مطالبه همه فعالان اقتصادی، مراجع عالیقدر تقلید و شخص مقام معظم رهبری است. طرح نظام بانکی را به همراه چند طرح دیگر با حضور مقامات بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصاد و اطلاعات، اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی و کلیه دستگاههای مرتبط به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم که مشروح گزارش آن به زودی تقدیم مجلس می‌شود. بنده از هیات رییسه مجلس می‌خواهم این طرح در اولویت کاری مجلس دهم قرار بگیرد تا نظام بانکی کشور هر چه زودتر اصلاح شود.

رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اولین اتفاقی که در پی تصویب این طرح می‌افتد این است که بانک مرکزی به نهاد پولی و بانکی عالم و مقتدر و با استقلال کافی ارتقاء می‌یابد.

حسین‌زاده مدعی شد: به جرات می‌گویم از ابتدای دهه ۱۳۸۰ تا امروز بخش پولی اقتصاد کشور را به استیصال کشانده است. در حالی که این بخش باید به بخش واقعی اقتصاد که شامل تولیدکننده، صادرکننده و پیمانکار است، خدمات تامین مالی ارائه دهد اما به دلیل سیطره بخش پولی بر بخش واقعی اقتصاد، کارآمدی این بخش را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. ریشه رشد پایین اقتصادی، تورم بالا و بیکاری زیاد در بخش پولی کشور است. باید نظام بانکی کشور تجدید ساختار شود و بانک مرکزی به بانک مقتدر و عالم تبدیل شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: طی چند ماهی که بانک مرکزی اندکی مقتدر شد، نتایج آن را بر نظام پولی و بانکی و کل اقتصاد مشاهده می کنید. با تصویب طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس اقتدار بانک مرکزی دائمی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha