• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98050602932
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۶ مرداد بخوانید؛

موضوعات کمیسیون مشترک برجام/چند تحلیل انتخاباتی/توضیحاتی درباره سفر بن علوی و...

موضوعات کمیسیون مشترک برجام/چند تحلیل انتخاباتی/توضیحاتی درباره سفر بن علوی و...

اینستکس و راکتور اراک از موضوعات نشست کمیسیون مشترک برجام/ ابلاغ آیین نامه اجرایی «اخذ عوارض از کالاهای مخرب محیط زیست»/ برخورداری مدارس غیردولتی از کلیه معافیت‌های مدارس دولتی/ دیدار وزیر امور خارجه عمان با رییس‌جمهور/ توضیحات سخنگوی دولت درباره سفر یوسف بن علوی به تهران/ بازگشت کشتی‌های ایرانی متوقف در برزیل به کشور و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، ششم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، هیئت وزیران با تصویب آیین ­نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، فهرست کالاهای مشمول و میزان عوارض کالاهایی را که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط­ زیست می‌شود، برای دریافت عوارض تعیین نمود.

همچنین با تصویب هیئت دولت، مدارس غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

علی ربیعی، سخنگوی هم دولت در نشستی با خبرنگاران یادآور شد که امروز پشت تخریب چهره های نظام سازمان منافقین حضور دارد.  وی درباره سفر وزیر خارجه عمان به ایران نیز گفت: ما از اینکه کشورهایی بخواهند خیر خواهانه دیدگاه های خود را با ما در خصوص مسائل منطقه مطرح کنند استقبال می‌کنیم، ولی این قبیل سفرها به منزله میانجیگری نیست.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لزوم وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: برخی برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حداد عادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند بلکه تنها هدفشان رفتن به مجلس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی هم در همین نشست گفت: احتمال می‌رود اصولگرایان در این دوره از انتخابات پیروز ‌شوند اما باید تلاش جدی کنیم تا دوستان ارزشی بتوانند اعتماد مردم را کسب کنند.

عباسعلی کدخدایی هم در توئیتر خود نوشت: تنها راهکار برای برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت فراگیر، تبعیت از مُرّ قانون است، نه فرافکنی و باج گیری با اتهام زدن به نهادهای قانون اساسی.

سرگئی ریابکوف وزیر امورخارجه روسیه در آستانه برگزاری نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین با بیان اینکه باز کردن اینستکس برای کشورهای ثالث به حفظ برجام کمک می‌کند، گفت: راکتور اراک و اینستکس از موضوعات مورد بحث در کمیسیون مشترک برجام است.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با بیان اینکه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق از نظر ما نقض برجام است، گفت: کشورهای عضو برجام نباید مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد کنند. وی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ما در جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام تصمیم گرفتیم در سطح وزیران خارجه نیز کمیسیون مشترک را برگزار کنیم که این مساله هنوز در دستورکار است.

عراقچی پیش از این نشست  به طور جداگانه با هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی نیز دیدار کرد.

همچنین اسدالله بادامچیان در نشست دبیران حزب حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مذاکره برای نتیجه‌یابی است نه مذاکره برای مذاکره گفت: اروپا باید به ۱۱ تعهد خود عمل کند و این امر نیازی به گفتگوی مکرر ندارد. هرچه گفتگو بوده طی ۴ سال مذاکره بی وقفه با ۱+۵ صورت گرفته است. مذاکرات برای مذاکرات جز فرصت سوزی و وقت تلف کردن فایده‌ای ندارد.

درحالی که برخی رسانه ها مدعی شده بودند وزیر خارجه عمان حامل پیام‌هایی از سوی آمریکا و انگلیس برای ایران است، منابع موثق در گفت وگو با المیادین اعلام کردند که این خبر صحت ندارد. این منابع افزودند: بن علوی همچنین حامل پیام جرد کوشنر، داماد  و مشاور ترامپ برای تهران نبود.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در ادامه سفر خود به تهران در دیدار هایی جداگانه با حسن روحانی رییس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت‌وگو کرد.

امروز همچنین دو کشتی ایرانی که به دلیل عدم دریافت سوخت در برزیل مانده بودند، پس از سوخت‌گیری به کشور بازگشتند.

حمید گودرزی با بیان اینکه هنوز حکم پرونده محمدعلی نجفی هنوز صادر نشده است، از زمان صدور حکم پرونده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع بستگی به دادگاه دارد. وی  درباره بحث صلح و سازش و مذاکره با خانواده میترا استاد گفت: ما در تلاشیم ولی هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم.

قاضی صلواتی، رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی هم از رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی از فردا (دوشنبه) خبر داد.

حسام نواب صفوی، وکیل اولیای دم پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات نیز از برگزاری دومین جلسه رسیدگی به این پرونده در روز سه شنبه ۸ مردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت خبر داد.

همچنین روز پنج شنبه، سوم مرداد حامد زمانی خواننده پاپ برای پاره ای از توضیحات در دادسرای ناحیه ۹ فرودگاه مهرآباد حضور یافت.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) ششم مرداد ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha