• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98050703450
  • خبرنگار : 71565

فرشادان: عدم اجرای سند توسعه کردستان بی توجهی به شعار سال است

فرشادان: عدم اجرای سند توسعه کردستان بی توجهی به شعار سال است

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن سند توسعه کردستان بیان کرد: اجرا نکردن مفاد سند توسعه کردستان در موضوع آب و کشاورزی تبعیض فاحش و بی توجهی به شعار سال و بی عدالتی در حق روستاییان کرد است.

به گزارش ایسنا، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس گفت: از این زاویه که مجلس نهاد قانونگذار است و ابزار تحقیق و تفحص در امور کشور را در اختیار دارد به موضوع فراموش شده سند توسعه استان کردستان می پردازم.

وی افزود: در این سند مصوب شده که زمین‌های آبی تا سقف ۳۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا کنند اما متاسفانه علیرغم پیگیری های مکرر این میزان قرار است به ۶۷ هزار هکتار برسد، کردستان در زمینه تولید کالاهای استراتژیک مانند گندم دیم در کشور پیشتاز است اما به شیوه سنتی کشت می شود. میزان مزارع آبی کردستان ١٠ درصد است در حالی که میانگین کشوری در این خصوص ٤٧ درصد است.

نماینده مردم سنندج بیان کرد: چرا مدیریت اقتصادی در کردستان مدام عقب افتادگی را باز تولید می کند؟ مگر می شود بدون پرداخت حقابه کردستان، کشاورزی توسعه یابد؟ مگر می‌شود بدون در نظر گرفتن افزایش سطح زیر کشت زمین‌های آبی انتظار معجزه، بهره‌وری و افزایش راندمان در رونق تولید را داشت؟ آقایان چگونه می‌خواهند کولبری، بیکاری، تورم و گرانی را از چهره استان کردستان پاک کنند در حالی که سند توسعه کردستان که سندی قانونی و بالادستی بوده و در آن امضا و دستور رئیس جمهور نقش بسته است اجرایی نمی شود؟

فرشادان گفت: اجرا نکردن مفاد این سند توسعه کردستان در موضوع آب و کشاورزی تبعیض فاحش و بی توجهی به شعار سال و بی عدالتی در حق روستاییان کرد است، حق ما این است که زمین های آبی بیشتری داشته باشیم. شما در جلسه‌ای از کردها به عنوان اصیل‌ترین اقوام ایرانی یاد کردید اما این نوع ادبیات گفتاردرمانی است، امیدواریم با دست پر به استان کردستان سفر کنید، ۸ درصد آب کشور از طریق استان کردستان تامین می شود، این در حالی است که برخی از شهرهای استان با مشکل آب شرب روبه رو است و زمین های کشاورزی آن تشنه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha