• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98050703710
  • خبرنگار : 71565

سلیمی: چه تضمینی وجود دارد که دوباره نقض عهد نکنند؟

سلیمی: چه تضمینی وجود دارد که دوباره نقض عهد نکنند؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی والیبالیستان جوان نشان داد به مدیران خارجی نیازی نداریم، تاکید کرد: باید مدیران توانمند جوان را کشف کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی والیبالیستان جوان نشان داد ما با مدیران ایرانی هم می‌توانیم و نیازی به مدیران خارجی نداریم پس باید مدیران جوان توانمند را کشف کنیم.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور به درستی اشاره کردید که مذاکره در این شرایط فعلی دیوانگی است و مقام معظم رهبری نیز مذاکره را در این شرایط سم مضاعف نامیدند. روشن است که مذاکره یک بده و بستان است. کسانی که در این شرایط حرف از مذاکره می‌زنند بگویند که ستانده چیست و داده کدام است.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: قبلا گفتید که هر روز در تاخیر اجرای برجام یکصد میلیون دلار خسارت به بار می‌آورد. یعنی عایدی ما با گذشت ۴۶۰ روز باید حدود ۴۶ میلیارد دلار باشد. این غیر از ۱۸۰ میلیارد دلاری است که می‌گفتید با برجام آزاد می‌شود. یعنی در جمع حدود ۲۲۶ میلیارد عایدی برای ما به دست می‌آمد. پس با این وجود به مردم توضیح دهید؛ چراکه قرار بود نفت بفروشیم، تحریم‌ها لغو شوند و... آیا این اتفاق‌ها رخ داد؟ قرار است مجدداً مذاکره انجام شود؟ قرار است بر سر مولفه‌های قدرت کشور مذاکره کنید یا قرار است بر سر موضوع موشکی مذاکره‌ای انجام شود؟ آیا قرار است اسلحه خود را خاک کنید و در مقابل چنگال خونی دشمن دستان خود را بالا ببرید؟

سلیمی ادامه داد: نسخه فرانسوی برای ما می‌پیچید. پذیرفتن طرح فریز در مقابل فریز مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های ظالمانه است. فرض که مذاکره کردید چه تضمینی وجود دارد که دوباره نقض عهد نکنند؟

وی ادامه داد: قیمت دلار حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. چرا اثرات آن احساس نمی‌شود؟ آقای روحانی می‌دانید در چندین سال گذشته دولت شما رکورددار نرخ تورم در کشور بوده است. براساس آمار شما نرخ تورم تیرماه ۴۰ درصد بوده است البته آمار واقعی تورم به فرمایش شما از سوی جیب مردم تشخیص داده می‌شود. شما اشاره کردید که قیمت اجاره‌بها ۳۰ درصد افزایش داشته است. حتماً در محل شما اجاره‌بها ۳۰ درصد افزایش داشته اما در خانه‌هایی که مردم زندگی می‌کنند گاهاً اجاره ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. ۳۰ درصد مردم مستاجر هستند و فریاد آنها به آسمان بلند است.

نماینده مردم محلات بیان کرد: کدام نهاد مجوز احداث باستی هیلز را داده است؟ طبقه نواشراف جدید از کجا پیدا شد؟ آقای رئیس‌جمهور از اقدام شما درخصوص پیگیری افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند تشکر می‌کنیم اما حلقه را تکمیل کنید و بازی را از پله دوم آغاز نکنید. به آن کمیته بگویید یا کمیته دیگری را که مجلس در آن باشد در نظر قرار دهید تا بررسی کنند چه کسانی دستور تاراج ۶۰ تن طلا را دادند؟ چه کسانی دستور دادند بیش از ۲۰ میلیون دلار بذل و بخشش شود؟ دستوردهندگان چه کسانی بودند؟ آیا فردی آشنا در میان آنها نیست؟

سلیمی در پایان گفت: فردی می‌گفت به خدا قسم اگر مشکلات کشور راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شد. فردی می‌گفت مردم شب می‌خوابند و صبح شاهد تغییر قیمت‌ها هستند. فردی می‌گفت ما کاری می‌کنیم که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند. فردی می‌گفت با تعامل با جهان اقتصاد کشور را شکوفا می‌کنیم. فردی می‌گفت ۸۰ درصد مشکلات کشور به دلیل بی‌تدبیری و ۲۰ درصد آن به دلیل تحریم‌هاست. آیا به قسمشان عمل کردند؟ آیا سفره مردم کوچک‌تر شد یا خیر؟ مردم شما بگویید چرا رتبه اقتصاد ما در جهان از ۱۷ به ۲۷ تنزل پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha