• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98050803936
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

مخالفت صریح وزیر بهداشت با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

مخالفت صریح وزیر بهداشت با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

وزیر بهداشت ضمن مخالفت صریح با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مساله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

وی تاکید کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم و صرفا با افزایش کمی به این هدف نمی رسیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌شود.

به گزارش وبدا، دکتر نمکی با بیان اینکه افزایش بیش ازین ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست، گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد، میزان ظرفیت پذیرش یا پذیرش نیروهای بومی را افزایش خواهد داد و نیازی به هیچ اقدام شتابزده ای نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۸ ۱۲:۱۶

همه می دانند که پزشکان می ترسند با افزایش ظرفیت، درآمد نجومی آنها کاهش و طبابت رقابتی شود. باید مقابل زیاده روی این جماعت ایستاد...

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۸ ۱۳:۲۵

به نفع پزشکان نیست یا به نفع کشور جناب وزیر؟ البته که اگر پزشک زیاد شود کجا میتوانید به درامدهای میلیاردی در ماه برسید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۸

والله اگه شما دغدغه سلامتی مردم و کیفیت آموزش پزشکی را داشته باشید. یعنی الان فارغ التحصیلات بسیار با کیفیتی تحویل جامعه می دهدید؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۰۷

چی شد از دست رفتن حقوقهای نجومیتان ترسیدید اگر هم موافقت شود تا 12 سال دیگر هم همین پزشکا ن هستند و سر کیسه کردن خلق خدا

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۰

آقای وزیر بهتره اول با معاونتان هماهنگ بشید بعد صحبت بفرمایید چون هرکدام یک نظر متناقض دارید ولی من حرف معاونتان را بیشتر قبول دارم چون واقعا پزشک کم است و باید علاج بشه و گرنه با این روال مردم عاصی هستند مخصوصا با قیمتها و تعرفه های گزاف