• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98050804078
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۸ مرداد ماه

اعلام نظر هیات نظارت درباره اظهارات ۲نماینده/انصراف از طرح سوال درباره نامگذاری روز کوروش و...

اعلام نظر هیات نظارت درباره اظهارات ۲نماینده/انصراف از طرح سوال درباره نامگذاری روز کوروش و...

مخالفت مجلس با کلیات طرح انعقاد پیمان‌های پولی در تجارت خارجی/ صندوق توسعه ملی مشمول ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید/ موافقت مجلس با موافقنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر/ موافقت مجلس با اصلاح کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی/ اصلاح طرح تسهیل تسویه‌ بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) هشتم مرداد ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره‌ی طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، بررسی طرح یک فوریتی راه اندازی و استفاده از پیام رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی، بررسی لایحه الحاق ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین‌المللی مواد  غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها، بررسی لایحه موافقت نامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین ایران و کویت و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان، با ۶۹ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس با کلیات طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی ۲ و چند جانبه در تجارت خارجی مخالفت کردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح نیز محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که عده‌ای با استفاده از برق یارانه‌ای و ارزان و مکیدن خون ملت مزارع بیت کوین راه انداختند و به دنبال راه اندازی سیستمی هستند تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند و ثروتمند شوند.

حاجی دلیگانی هم با اشاره به برخی انتقادات به طرح راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هر نماینده اختیار دارد براساس سهم خود طرح تهیه کند.

با تصویب نمایندگان صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس و تشکیل مشمول حکم مندرج در ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌ پذیر و ارتقای نظام مالی می‌شود.

همچنین امروز درخواست چند تن از نمایندگان درخصوص یک فوریت طرح افزایش کارآمدی دستگاههای فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی را بررسی شد و در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند.

ناطقین امروز مجلس

ساعی: بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم

انتقاد حسینی‌کیا از برخی واگذاری‌های شائبه‌دار در سازمان خصوصی‌سازی

انتقاد پورابراهیمی از عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور

تاجگردون: نرخ تورم به عددی افسانه‌ای رسیده است

***

در ادامه جلسه امروز لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابه‌جایی‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۶۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالفت و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان، با ۱۶۱ رأی موافق، ۷ رأی مخالفت و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه با لایحه اصلاح کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

همچنین با ۱۲۶ رای موافق، ۳۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تصویب شد.

محمد جواد جمالی در توضیح جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیئت نظارت اظهارات حضرتی و فلاحت پیشه نمایندگان تهران و اسلام آباد غرب را خلاف وظایف نمایندگی‌شان تشخیص نداد.

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه نیز اعلام کرد که نماینده شیراز از طرح سوال درباره نامگذاری روز کوروش در تقویم انصراف داد.

یک عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر صداوسیما از احتمال ورود این هیئت به موضوع پخش نشدن فینال والیبال جوانان در تلویزیون خبر داد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

ذوالقدر خواستار انتصاب وزیری زن در آموزش و پرورش شد

تذکر نماینده شوش در مورد ایجاد سیل‌بندها برای کنترل سیلاب‌های فصل پاییز

جاسمی خطاب به نمایندگان: فکر اساسی کنیم

انارکی: حمایت از تولید صادرات محور راه عبور از مشکلات اقتصادی است

ابطحی: به دنبال "چوب لای چرخ دولت گذاشتن" نیستیم

تذکر بهرام‌نیا در مورد مبلغ ۲۷ میلیارد دلار ارز تزریقی بانک مرکزی در سال‌های ۹۵ و ۹۶

***

۱۸۲ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه ای از عملکرد پرویز فتاح در کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر کردند.

همچنین یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس برای تقدیر از اقدامات جهادی نیروی انتظامی در خصوص عفاف و حجاب را قرائت کرد.

عبدالرضا مصری هم در پایان این جلسه ضمن تسلیت برای درگذشت برادر فیضی نماینده اردبیل گفت که جلسات علنی مجلس برای تعطیلات تابستانی در دو هفته آینده تشکیل نمی‌شود و جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۲۷ مرداد خواهد بود.

محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

این گزارش در حال تکمیل است...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha