• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98050804170
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۸ مرداد بخوانید؛

نگرانی روحانی از رشد اعتیاد/نظر رهبری بر توسعه روابط ایران وچین/ توضیحی درباره جمعیت نماز جمعه

نگرانی روحانی از رشد اعتیاد/نظر رهبری بر توسعه روابط ایران وچین/ توضیحی درباره جمعیت نماز جمعه

اطمینان‌بخشی شورای نگهبان به دارندگان شرایط قانونی انتخابات/ پیش بینی شکست ائتلاف اصولگرایان از سوی یکی از فعالان این جریان/ توضیح «ظریف» درباره نامه‌نگاری به رهبری درخصوص گاندو/ درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران/ برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی/ ۲۰سال حبس برای سید محمد هادی رضوی/ قصاص برای محمدعلی نجفی/ رایزنی اروپا با آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی فردو و اراک و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هشتم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی درباره علت انتشار سخنانی از قول وی درباره خلوت‌شدن نماز جمعه‌ها، گفت: من در خطبه‌هایم نگفتم که نماز جمعه خلوت شده است. من گفتم رسانه‌ها از خلوت‌شدن نماز جمعه خوشحال نباشد. این دو مفهوم است. آنچه گفتم بیان این نکته بود که بر فرض اگر نماز جمعه‌ها خلوت شده باشند، این موضوع نباید خوشحالی برخی رسانه‌ها را فراهم آورد.

همچنین آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی خط امام(ره)گفت: یکی از نعمت‌های خداوند برای ما، رهبری است که در طول تاریخ زندگی‌اش، نمی‌توان نقطه تاریکی یافت و یا اثبات کرد که ایشان در مسئله‌ای اشتباه کرده باشد. وی با بیان اینکه امروز ما سرسفره‌ای نشسته‌ایم که حدود ۱۴۰۰ سال، برای آن زحمت کشیده شده است، افزود: اگر واقعا پذیرفته‌ایم که راه سعادت دنیا و آخرت، تنها اسلام است، جای این پرسش وجود دارد که آیا واقعا متناسب با اهمیت آن، با آن رفتار کرده‌ایم؟

حجت الاسلام والسلمین  حسن روحانی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، برخی آمارهای ارائه شده در زمینه روند رو به رشد اعتیاد در کشور را نگران کننده خواند و با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر به عنوان کاری بسیار مهم و سنگین، باید براساس اولویت ها حرکت کنیم، رسیدگی به وضعیت جوانان ، نوجوانان ، دانش آموزان ، زنان، جمع آوری متجاهرین، درمان دیگر بیماری های معتادان و همچنین آموزش و اشتغال معتادان بعد از دوره بازپروری را از اولویت ها در این راه عنوان کرد.

علی لاریجانی هم در دیدار با وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین، توسعه روابط دو کشور ایران و چین را برای امنیت و صلح جهانی سودمند توصیف کرد و گفت: رهبر انقلاب و دولت ایران مایلند روابط دو کشور گسترده باشد و مجلس شورای اسلامی نیز پشتیبان این مناسبات است.

سخنگوی شورای نگهبان ضمن اطمینان‌بخشی به دارندگان شرایط قانونی انتخابات تاکید کرد:‌اگر فردی خیالش راحت است که شرایط قانونی را دارد ما به او اطمینان می‌دهیم که فارغ از هر گرایشی در شورای نگهبان هم مشکلی نخواهد داشت.

همچنین آیت الله سید محمدرضا مدرسی‌ یزدی، عضو شورای نگهبان با تاکید بر اینکه امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد، گفت: امروز سیستم انتخاباتی در ایران اسلامی یک سیستم بسیار قوی است چرا که مردم با رای مستقیم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا  با پیش بینی اینکه تمامیت‌خواهی، ائتلاف اصولگرایان را با شکست مواجه خواهد کرد، گفت: اگر واقع‌بینانه برخورد کنیم و منشور اصولگرایی را مبنای قضاوت قرار دهیم، این جریان طیف گسترده و دایره موسعی است که همه سلایق مختلف اصولگرایی را شامل می‌شود.

محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد. وی در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم.

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله‌ای در مجله دانشمندان اتمی آمریکا نوشت: امنیت در خلیج فارس نیازمند تعامل و همکاری قدرت‌های منطقه و جهانی است که بدون گفت‌وگو و همکاری مستقیم هشت کشور حاشیه خلیج فارس به ویژه ایران و عربستان ممکن نخواهد بود.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: نباید از برجام خارج شویم من به عنوان کسی که از ابتدا با برجام مخالف بودم و معتقد بودم که قطعاً این برجام به نتیجه نمی‌رسد اما اکنون با صراحت اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان جمهوری اسلامی نباید از برجام خارج شود.

اپایگاه خبری المانیتور به نقل از منابع آگاه مدعی شد که طرف‌های اروپایی برجام با مقامات آمریکایی درباره معافیت‌های تحریمی در ارتباط با سایت فردو و راکتور اراک گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنین سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای تازه به شهروندان ایرانی متقاضی سفر به روسیه توصیه‌هایی را ارائه کرد و از اعتراض تهران به مقامات روسیه در مورد نحوه برخورد با شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه‌های مسکو خبر داد .

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، در پیامی توییتری نوشت: غیرممکن است مبادله پایاپایی برای کشتی‌های توقیف شده انگلیسی و ایرانی، آن‌گونه که رسانه‌های انگلیسی پیشنهاد می‌کنند انجام شود. وی افزود: انگلیس کشتی حامل سوخت ایران را به طور غیرقانونی توقیف کرده است، این در حالی است که کشتی انگلیسی به دلیل تخطی از برخی مقررات مهم حفاظتی/امنیتی در تنگه هرمز توقیف شده است.

این درحالیست که وزیر امور خارجه انگلیس ضمن درخواست آزادی نفت‌کش توقیف‌شده انگلیسی از سوی ایران، باری دیگر آن را اقدامی غیرقانونی تلقی کرد و گفت: اگر ایرانی‌ها می‌خواهند از تاریکی بیرون آمده و به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی پذیرفته شوند، باید به سیستم قانونمند جامعه جهانی پایبند باشند.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.

قاضی صلواتی با اعلام ختم این جلسه  گفت: جلسه بعدی صبح فردا (چهارشنبه) ساعت ۹ برگزار خواهد شد.

هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

سید محمد هادی رضوی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

محکومیت هادی رضوی و احسان دلاویز به ۲۰ و ۱۰ سال حبس

محمدعلی نجفی به ۲ سال حبس و قصاص نفس محکوم شد

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم قصاص محمدعلی نجفی

توضیح اسماعیلی درباره شکایت از رییس سازمان محیط زیست

یادآوری یک خبرنگار برای محکومیت غیابی مسیح علی‌نژاد

۶ نفر در پرونده شرکت سایپا بازداشتند

چند نماینده مجلس تحت تعقیب‌اند

لیست دوتابعیتی‌ها، جمع بندی نهایی نیست

اعلام اسامی برخی از محکومان اقتصادی

***

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) هشتم مرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha