• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98050804178
  • منبع : صدا و سیما

رییس رسانه‌ی ملی در نشست با رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد

رفع عقب‌ماندگی‌های کشور با اتکا به توانمندی‌های جهاددانشگاهی

رییس سازمان صداوسیما در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به فعالیت گروه‌های ویژه تحقیقاتی در جهاددانشگاهی و تنوع این فعالیت‌ها گفت: عقب‌ماندگی‌های کشور می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های این نهاد انقلابی رفع شود.

به گزارش ایسنا؛ دکتر عبدالعلی علی‌عسکری صبح امروز (8 مردادماه) در نشست با دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی که در آستانه سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، با بیان این‌که کشور ما با شیب مناسب در حال خیزش به سوی پیشرفته شدن است، از تاریخچه صنعت پیش از انقلاب و عقب‌ماندگی‌های کشور تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و جهاددانشگاهی را نخستین نهاد بنیان‌گذاری شده در بعد از انقلاب دانست که تاکنون توانسته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف در سطح کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بیانات زیبایی در خصوص این نهاد ایراد فرموده و همیشه حامی آن بوده‌اند.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به فعالیت ۱۳۰ گروه ویژه تحقیقاتی در این نهاد دانشگاهی و تنوع فعالیت‌های آن گفت: عقب‌ماندگی‌های کشور می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های این نهاد انقلابی رفع شود.

رییس سازمان صداوسیما با بیان جایگاه برتر جهاددانشگاهی در میان نهادهای دانشگاهی و نقش این نهاد در پیشرفت کشور تصریح کرد: با توجه به تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایشان در کشور، جهاددانشگاهی نیازمند نوسازی است و باید در طرازی برتر از این شرکت‌ها به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش نیازسنجی کند و به عرصه‌های جدید علم و فناوری در زمینه‌ی صنایع پایین‌دستی روی آورد.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به صنایع وابسته در کشور بر ضرورت مطالعه درباره نیازهای کشور در این زمینه و خوداتکایی در این مسیر تاکید کرد.

رییس رسانه ملی هم‌چنین شرکت‌های مشاوره و شرکت‌هایی را که برای ارایه‌ی تحقیق در زمینه‌ی توسعه‌ فعالیت می‌کنند، حلقه‌ی مفقوده‌ی صنعت کشور دانست و گفت: باید شرکت‌هایی داشته باشیم که به‌عنوان مرشد و راهنما بتوانند در کنار صنایع متوسط و کوچک برای راه‌اندازی صنایع مختلف بر اساس نیاز کشور قرار گیرند.

وی افزود: این طرح می‌تواند به اصلاح نظام بانکی کشور برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور کمک کند و آن‌ها را از بهره‌برداری یک‌طرفه از سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری و مشارکت دو سویه در طرح‌ها پیش ببرد.

دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که رسانه‌ی ملی برای علوم اجتماعی اهمیت زیادی قائل است، گفت: در سازمان صداوسیما بخش‌های متعددی از جمله معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و نظارت و مرکز تحقیقات و دیگر بخش‌های تحقیقاتی سازمان وجود دارد که از همه‌ی مطالعات اجتماعی کشور استقبال می‌کند و می‌تواند همکاری مستمری با بخش پژوهش‌های اجتماعی جهاددانشگاهی داشته باشد.

وی افزود: از همه‌ی دستاوردهای مفید جهاددانشگاهی در زمینه‌ی مطالعات اجتماعی در برنامه‌های رسانه ملی استقبال می‌شود؛ با توجه به پیچیدگی‌های کار رسانه ما نیاز مبرم به دانش در این زمینه هستیم و مشتری آنی هستیم.

رییس سازمان صداوسیما هم‌چنین از آمادگی این سازمان برای معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی در زمینه‌ی فناوری رسانه در سطح منطقه و کشورهای همسایه خبر داد و اعلام کرد: همه‌ی بخش‌های صداوسیما از جمله رادیو، تلویزیون و خصوصا شبکه‌های استانی، می‌توانند با جهاددانشگاهی همکاری کنند و با توجه به نقش شبکه‌های استانی در توسعه‌ی استان‌ها، اگر رابطه‌ی معناداری میان جهاددانشگاهی و شبکه‌های استانی برقرار شود، کمک شایانی به توسعه‌ی استان‌ها خواهد شد.

وی هم‌چنین از جهاددانشگاهی خواست فهرست کاملی از کارشناسان خود در حوزه‌های مختلف را در اختیار رسانه‌ی ملی قرار دهد تا به تفکیک توانمندی‌هایشان و با توجه به ماموریت‌های شبکه‌های رسانه‌ی ملی در هیات‌های اندیشه‌ورز شبکه‌ها و اتاق‌های فکر برنامه‌ها از آن‌ها استفاده شود.

دکتر علی‌عسکری هم‌چنین در پاسخ به درخواست جهاددانشگاهی برای تخصیص شبکه، گروه یا برنامه‌ای به این نهاد گفت: رسانه‌ی ملی می‌تواند در عرصه‌ی برودبند (پهن‌باند) و شبکه‌های مجازی درصورتی‌که این نهاد توانمندی اداره‌ی شبکه را داشته باشد، در زمینه‌ی ارایه‌ی مجوز با این نهاد همکاری کند.

وی افزود: فعالیت‌های دانشجویی نظیر مناظره‌های علمی نیز هم در بخش‌های خبری معاونت سیاسی و شبکه خبر قابلیت پوشش دارند و هم ظرفیت شبکه‌ی سه و مخاطب جوان آن می‌تواند در قالب‌هایی جدید این فعالیت‌ها را پوشش دهد.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به رویکرد شبکه‌های برون‌مرزی رسانه‌ی ملی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انعکاس پیشرفت‌های کشور در سطح بین‌المللی برای رسانه‌ی ملی اهمیت زیادی دارد و این رسانه می‌تواند در این عرصه، دستاوردهای جهاددانشگاهی را معرفی و برای محصولات آن تبلیغ کند.

رییس رسانه‌ی ملی با اشاره به معرفی ۷ هزار شرکت کوچک و متوسط در شبکه‌ی «ایران کالا» و تبلیغ محصولات آن‌ها گفت: در شبکه‌ی ایران‌کالا آمادگی داریم دستاوردهای جهاددانشگاهی را معرفی و محصولات آن را تبلیغ کنیم.

وی از شبکه ۴ سیما به‌عنوان شبکه دانش و دانایی نام برد که مخاطبان نخبه دارد و می‌تواند به‌طور ویژه چه در زمینه‌ی علوم اجتماعی و چه بیان دستاوردها با جهاددانشگاهی همکاری کند.

دکتر علی‌عسکری هم‌چنین اعلام کرد که رسانه‌ی ملی در فضای مجازی در زمینه‌های مختلف از جمله ارایه‌ی اپلیکیشن‌ها یا محتوا و دستاوردهای دیگر، می‌تواند همکاری خوبی با جهاددانشگاهی داشته باشد.

وی در پایان از اهمیت تربیت نیروی انسانی در جهاددانشگاهی سخن گفت و تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی نخبه و کارآمد، گام بزرگی است و این نیروی انسانی می‌تواند سالیان متمادی به کشور خدمت کند و رسانه‌ی ملی نیز از این نیروها استقبال می‌کند.

دکتر سید حمیدرضا طیبی نیز در این نشست با بیان دستاوردهای جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون، از توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به این نهاد به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی در این نشست با معرفی زمینه‌هایی که جهاددانشگاهی می‌تواند به رسانه‌ی ملی کمک کند، گفت: جهاددانشگاهی با توجه به اهتمام رسانه‌ی ملی در زمینه‌ی رونق تولید، می‌تواند با حضور مستمر در برنامه‌ها به این مهم و راه‌های تحقق آن بپردازد و با تولید محتوا چه در قالب برنامه چه در قالب شبکه‌های مستقل به توسعه‌ی کشور با ارایه‌ی راهکار کمک کند.

در این نشست معاونان صدا، سیما و استان‌ها در خصوص درخواست‌های رییس و معاونان جهاددانشگاهی، پیشنهادهایی ارایه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.