• پنجشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98051005046
  • خبرنگار : 71038

واشنگتن حریف ظریف نشد

آمریکا وزیر امور خارجه ایران را تحریم کرد+ پاسخ ظریف

آمریکا وزیر امور خارجه ایران را تحریم کرد+ پاسخ ظریف

وزارت خزانه‌داری آمریکا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه دقایقی پیش نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

حدود یک ماه پیش مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند محمدجواد ظریف را تحریم کنند ولی برخی از رسانه‌های غربی در آن موقع گزارش دادند که آمریکا احتمالا به خاطر عواقب این موضوع در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد ولی امروز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

براساس این گزارش، آمریکایی‌ها همچنین در سفر اخیر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند. چنانکه او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ساختمان سازمان ملل و همچنین محل اقامت خود در نیویورک تردد داشته باشد.

واکنش ظریف به تحریم شدن از طرف آمریکا

به دنبال تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، محمدجواد ظریف در حساب توییتری خود نوشت: دلیل اینکه آمریکا مرا تحریم کرده این است که من «سخنگوی اول ایران در سراسر جهان هستم».

این حقیقت واقعا دردناک است؟ این اقدام تاثیر روی من یا خانواده‌ام ندارد. چون من دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارم. از شما تشکر می‌کنم که مرا به عنوان چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان محسوب می‌کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۰۳:۲۰

اعمال دولت ترامپ دیگه از حد رسوایی هم گذشته و رسما به کارهای بچگانه رسیده.واقعا اسم این لجبازیهای کودکانه رو سیاست میذارن؟؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۰۷:۵۶

وحشت از زبان حقیقت گوی یک ایرانی شجاع و وطن پرست ایرانی بیانگر واهمه از یک ملت قهرمان توسط استکبار و یک دولت قلدر است نصب مدال و انتصاب قهرمان ملی طرف روز جاری پاسخی محکم بر اقدام تحریم ظریف خواهد بود

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۰۸:۵۲

مرد بادرایت و شجاعی همانند ظریف ، با کلمه تحریم بیگانه نیست ، ستون کارزار تحریمهاست،زنده باد ظریف

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۰۸:۵۵

همین یک جمله آقای ظریف برا تو دهنی زدن به ترامپ کافیه..زنده باد ایران

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۰۹:۴۹

فقط به دارایی شما ربط نداره. احتمالا در مراودات شما با کشورهای دیگر نیز مشکل ایجاد خواهد شد. پس بهتره خیلی هم خوشحال نباشید

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۱۱:۱۸

ایران باید با رایزنی با سایر کشورها ، تغییر و جابجایی محل استقرار سازمان ملل را به منظور امکان تردد راحت نمایندگان اعضاء سازمان را درخواست نماید . بسیاری از کشورها بدلیل منافع و حد اقل سود حاصل از استقرار سازمان در کشورشان تمایل نشان خواهند داد.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۱۱:۱۹

هدف اصلی آمریکا از تحریم دکتر ظریف جلوگیری از مصاحبه های ایشان با رسانه های آمریکایی است و به اموال و دارایی های او در آمریکا کاری ندارند چون می دانند او هیچ اموال و دارایی در آنجا ندارد. دولت فعلی آمریکا معتقد است تا زمانی که مسئولین ایران به هر طریق ممکن مانع رسیدن نظرات ما به مردم ایران می شوند دلیلی ندارد که ما اجازه دهیم مردم آمریکا نظرات وزیر امور خارجه آنها را بشنوند.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۹

کثافتای امریکاییی

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۴

امریکا در حال فروپاشیه انقلاب اسلامی تاریخ ساز خواهد شد