• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۶:۴۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98051206237
  • خبرنگار : 71591

کاربران کدام کشورها بیشتر اسپیکر هوشمند می‌خرند؟

کاربران کدام کشورها بیشتر اسپیکر هوشمند می‌خرند؟

کاربران در برخی کشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان، برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان داده‌اند.

به گزارش ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد که همین اتفاق نیز افتاد به گونه‌ای که آمار فروش اسپیکرهای هوشمند در سال گذشته عملکرد موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر کاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.

این تحلیلگران که برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را برآورد کرده بودند، با توجه به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی پیش‌بینی‌های خود را برای سال ۲۰۱۹ به بیش از سه برابر رساندند و اعلام کردند که حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه و به فروش خواهد رسید.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیز، کاربران در سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی بیشتر از سایر کشورهای جهان از خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال کرده اند. به گونه ای که ۴.۱ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند توسط کاربران آمریکایی، ۱.۸ میلیون دستگاه در چین و ۷۳۰ هزار دستگاه نیز در کره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیده است.

همچنین کاربران آمریکایی برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند، مدل‌های مختلف توسعه داده شده توسط شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل را انتخاب کرده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح داده‌اند. این در حالیست که کاربران در کشورهای چین و کره جنوبی، اسپیکرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شرکت‌های وطنی خود نظیر شیائومی، علی‌بابا و لاین را برگزیده‌اند.

 از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود. در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می‌گیرد.

نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را که میان دو شرکت آمریکایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند درگرفته است، در بازه زمانی فصل‌های مختلف سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد:

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha