• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98051306365
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرعامل آتش نشانی شیراز اعلام کرد:

پایان کار آتش‌نشانان در هتل نیمه ساخته آسمان/ تشکیل شورای تامین برای تصمیم‌گیری نهایی

پایان کار آتش‌نشانان در هتل نیمه ساخته آسمان/ تشکیل شورای تامین برای تصمیم‌گیری نهایی

ایسنا/فارس مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که هتل نیمه کاره آسمان که صبح دیروز دچار حریق شدید شده بود، هم‌اینک پس از مهار کامل آتش و انجام عملیات لکه‌گیری آماده تحویل است .

محمدمهدی قانع در گفت‌وگو با ایسنا، ساعت 4:30 بامداد امروز یکشنبه 13 مرداد آتش سوزی در ساختمان این هتل به طور کامل مهار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان آماده تحویل به بخش بررسی توسط مهندسین سازه است، افزود: در ساعات اولیه صبح امروز شورای مدیریت بحران شهرستان شیراز برگزار و مقرر شد که مهندسان سازه با همکار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نسبت به بررسی‌های داخلی این ساختمان اقدام کنند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: ساعت 12 ظهر امروز نیز شورای تامین شهرستان شیراز تشکیل و در این جلسه ضمن ارائه گزارش سازمان متبوع، تصمیم نهایی مبنی بر بازگشایی خیابان رودکی اعلام خواهد شد.

قانع مجددا تصریح کرد که مرحله لکه گیری در هتل نیمه کاره آسمان به اتمام رسیده و آماده واگذاری به مهندسین سازه و نهایتا آماده تحویل به پیکانمار برای مقاوم سازی ساختمان خواهد بود.

خیابان رودکی امروز مسدود است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که خیابان رودکی این کلانشهر که از روز گذشته به دلیل حریق گسترده در زیر زمین هتل نیمه کاره آسمان مسدود شده ، در روز یکشنبه 13 مرداد نیز بسته خواهد بود.

مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در شرایطی کاملا ایمن، آتش سوزی در هتل آسمان شیراز مهار شد و در حال حاضر مشکلی از بابت اطفاء حریق وجود ندارد .

وی ادامه داد: به دلیل وارد شدن آسیب زیاد به سازه و قرارگیری آن در معرض 14 ساعت آتش، شرایط همچنان ناپایدار و غیرایمن است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با اوصاف فوق همچنان امروز این خیابان مسدود خواهد بود تا متخصصان سازه و مقاوم سازی، بررسی‌های دقیق از داخل ساختمان انجام دهند و در صورت عدم مشکل، بازگشایی معبر فوق از طریق این سازمان به شهروندان اعلام خواهد شد .

زوربخش با بیان اینکه تجهیزات آتش نشانی که از صبح دیروز شنبه 12 مرداد همزمان با ایجاد حریق در مجاورت هتل آسمان مستقر شده باید جمع آوری شوند، گفت: لذا تدوام محدودیت جهت تردد در این خیابان همچنان وجود دارد .

وی مجددا تصریح کرد که به دلیل اطفاء حریق باید از داخل ساختمان فیلم‌برداری انجام شود و پس از بررسی و ایمن شدن شرایط، به شهروندان اطلاع داده خواهد شد که تردد چه زمانی به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، هتل در حال ساخت آسمان شیراز، ساعت 11 صبح دیروز شنبه 12 مرداد دچار حریق شد که با حضور گروه‌های آتش نشان، حریق اطفاء شده است

در این حادثه به هیچ فردی آسیب جانی نرسید اما در خصوص آسیب مالی احتمالی گزارشی اعلام نشده است.

هتل آسمان پیش از این نیز به دلیل مخدوش کردن حریم بصری ارگ کریمخانی، بارها خبرساز شده بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha