• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98051306632
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ مرداد بخوانید؛

اپلیکیشنی برای رصد قیمت کالاهای اساسی/حکم اعدام برای ۲عامل تروریستی/ادامه واکنشها به تحریم ظریف

اپلیکیشنی برای رصد قیمت کالاهای اساسی/حکم اعدام برای ۲عامل تروریستی/ادامه واکنشها به تحریم ظریف

توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس/ ادامه واکنشها به تحریم ظریف/ تحریم ماده اولیه بعضی داروها/ رایزنی مقامات دیپلماتیک آمریکا و استرالیا با محوریت ایران/ تایید حکم اعدام دو نفر از عوامل حادثه صفی آباد دزفول/ ورود فراکسیون ورزش به پایان مهلت قانونی سرپرستی فدراسیون والیبال/ جزئیات دیدار وزیر کشور با اصلاح‌طلبان/ اعتراض وکیل مدافع محمدرضا شجریان به منع تعقیب حسین شریعتمداری و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، سیزدهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه نیروهای مسلح در رکاب ولی امر مسلمین در بهترین شرایط ممکن آمادگی رزمی قرار دارند. وی افزود: نیروهای مسلح امروز این آمادگی‌ را دارند که به هر تهدیدی در کمترین زمان ممکن قاطع‌ترین پاسخ را دهند. امیر حیدری همچنین تصریح کرد: نیروی زمینی با تغییر ماهیت در یگان‌های رزم خود، از یگان‌های سنتی عبور کرده و تبدیل به یک نیروی واکنش سریع و متحرک شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم  در دیدار با دریادلان نیروی دریایی منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، به ارتقای توان اطلاعاتی در ارتش تاکید کرد و افزایش توان اطلاعاتی را مهم‌ترین موضوع برای موفقیت ارتش در انجام مأموریتش دانست.

شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه با اشراف اطلاعاتی یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق را توقیف کردند. فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این خصوص گفت: شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسئولین قضایی به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.

علی محمد حاضری با بیان جزئیاتی از دیدار وزیر کشور با اصلاح‌طلبان و با اشاره به اینکه وزارت کشور در حال تلاش برای ایجاد ساز و کاری در جهت اعتمادآفرینی بیشتر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: امید ما این است که شورای نگهبان مانند وزارت کشور در جهت شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی عمل کند.

با اشاره به همین نشست، محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تلاش وزارت کشور برای جلب اعتماد شورای نگهبان در جهت الکترونیکی کردن انتخابات خبر داد.

الهه کولایی، عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب  هم با تاکید بر اطلاع‌رسانی درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید در مجلس و شورای شهر گفت: بیان واقعیت‌ها از سوی منتخبان مردم می‌تواند به شکل‌گیری انتخاب‌ها در انتخابات پیش‌رو کمک کند.

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی در واکنش به ادعای اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه «آمریکا مواد غذایی و دارویی ایران را تحریم نکرده است» گفت: آن‌چیزی که ما در عمل می‌بینیم خلاف گفته برایان هوک است. هم‌اکنون برای تهیه داروهای بیماران صعب العلاجی مثل سرطان یا ام‌اس در داخل کشور مشکل داریم. حتی ماده اولیه این داروها به ما داده نمی‌شود که بتوانیم بر اساس آن نمونه ایرانی را تولید کنیم. وی با بیان اینکه ۹۵ درصد داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: حتی ماده اولیه بعضی داروها تحریم است.

در همین رابطه حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه «حرف آمریکایی‌ها مثل پیمانشان دروغ است» گفت: وقتی اجازه مبادلات پول را نداریم و هیچ شرکتی با ما معامله نمی‌کند، چطور می‌خواهید دارو وارد کنیم؟

علی اصغر یوسف نژاد هم از ورود فراکسیون ورزش به پایان مهلت قانونی سرپرستی فدراسیون والیبال خبر داد و گفت عدم رعایت زمانبندی سرپرستی فدراسیون والیبال باعث می‌شود ذهنیتی به وجود بیاید که وزارت ورزش می‌خواهد کاندیدای خاصی را به این فدراسیون تحمیل کند.

ادامه واکنشها به تحریم ظریف

*فلاحت‌پیشه: ایران از آمریکا به دلیل تحریم ظریف به دبیرکل سازمان ملل شکایت کند

*یک کارشناس مسائل بین‌الملل: آمریکا در برابر منطق ایران زبون و متزلزل شده است

*دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی: تحریم ظریف درس بزرگی برای ساده‌اندیشان است

*روزنامه عربی رای الیوم در یادداشتی با سخیف و بی ارزش توصیف کردن تحریم‌های آمریکا علیه وزیر خارجه کشورمان نوشت که این تحریم‌ها نشان دهنده ورشکستگی سیاسی و اخلاقی ترامپ است و تحریم‌های ترامپ نمی‌توانند لبخند ظریف را مصادره کنند.

*یک وکیل دادگستری: تحریم ظریف بر خلاف اصل مصونیت دیپلماتیک است

*یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: رفتار آمریکایی‌ها در تحریم «ظریف» دیوانه‌وار است

*نماینده مردم اردستان در مجلس: اعمال کودکانه آمریکا در تحریم «ظریف» راه به جایی نخواهد برد

*علی شمخانی: راهبرد فشار حداکثری آمریکا با تحریم ظریف، ناکام متوقف شد

*آثار تحریم ظریف از زبان یک حقوقدان

*علی ربیعی هم در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا، اظهار کرد: این تحریم نشان می‌دهد آمریکایی ها موضوع را شخصی کرده اند و تیمی که امروز در آمریکا روی کار آمده است، از ابتدا سخنانی درباره ظریف بر زبان آورد که امروز نشان می‌دهد تحریم وی جنبه شخصی و کودکانه دارد. وی با یادآوری اینکه ظریف برخلاف سخنان ترامپ، مورد اعتماد نظام و رهبری است، خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها با تحریم ظریف خود را از مذاکره محروم کرده‌اند. سخنگوی دولت همچنین از تلاش دولت برای راه‌اندازی اپلیکیشنی خبر داد که در قالب آن قیمت مصوب صد قلم کالای ضروری در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مانع از گرانفروشی این اقلام شود.

***

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: فارغ از پیروزی‌های گذشته محور مقاومت، اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نشان داد که قدرت محور مقاومت تنها در عرصه نظری نیست و این محور در میدان عمل هم قدرت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری هم در جشنواره چادرهای آسمانی با انتقاد از آزادی بی حد و حصر فضای مجازی، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال جایگزین کردن ضدارزش‌ها به جای ارزش‌ها است. وی با بیان این که امروزه دنیا با ابررایانه‌ها اداره و به مردم خوراک فکری می‌دهند، اظهار کرد: ما بایستی محتوای آلوده فضای مجازی را سالم سازی کرده و این مهم از اصلی‌ترین وظایف دولت است.

شبکه اس.بی.اس استرالیا گزارش داد که موضوع چین، کره شمالی و ایران در دستورکار دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا در سیدنی خواهد بود.

همچنین وزیر دفاع استرالیا گفت که درباره درخواست آمریکا برای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

یک سناتور سرشناس آمریکایی هم با ابراز خشم خود از خبر دعوت از ظریف برای حضور در کاخ سفید گفت که این کار موضع آمریکا در برابر ایران را تضعیف می‌کند که این موضوع نشان دهنده اختلاف میان جمهوری‌خواهان بر سر مذاکره با ایران است.

با تایید دیوان عالی کشور عوامل حادثه تروریستی صفی آباد دزفول به اعدام و حبس محکوم شدند. بر اساس این حکم، ۲ نفر از این تروریست‌ها به مجازات اعدام محکوم و سه نفر دیگر از عوامل این حادثه تروریستی  به حبس طولانی مدت (۳۰ سال) در تبعید محکوم شدند. عوامل تروریستی این حادثه شامگاه ۲۳ مهرماه سال ۹۴ برابر با دوم محرم، با حمله مسلحانه به یک دسته عزاداری امام حسین (ع) در صفی آباد دزفول ۲ نفر از عزاداران حسینی به نام‌های بهمن رضایی نیا و حسین کریمی یگانه را به شهادت رساندند و سه نفر دیگر را مجروح کردند. 

مددکاری زندان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بواسطه پیگیری و حل مشکلات قضائی و از سوی دیگر در بازپروری واصلاح مجرمین مسئولیت قابل توجه و سهم موثری را بر عهده دارد در این راستا واحد مددکاری زندان رجایی شهر اقدام به آزادی ۱۶۰ نفر از زندانیان کرده است.

وکیل مدافع محمدرضا شجریان از اعتراض به تصمیم بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر صدور قرار منع پیگرد برای حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha