• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98051306765
  • خبرنگار : 30054

راه‌اندازی خط تولید ماء‌الشعیر

راه‌اندازی خط تولید ماء‌الشعیر

درصورتی‌که قصد راه‌اندازی خط تولید ماء‌ الشعیر را دارید، ابتدا باید طرح و برنامه‌ای راجع به میزان بودجه، زمین و کارگاه مورد نیاز، تعداد سوله، میزان سرمایه در گردش، قیمت ماشین‌آلات و ... تهیه کنید. سپس در مراحل بعدی اقدام به ساخت و تجهیز کارگاه مورد نظر و همچنین استخدام پیمانکار جهت ساخت سوله کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شمس، گرفتن مجوز برای راه‌اندازی خط تولید ماء الشعیر یکی از مهم‌ترین اقدامات است و باید به‌سرعت انجام شود تا مراحل بعدی به تعویق نیفتد و سپس در مرحله آخر، نوع فرایند تولید ماء الشعیر را انتخاب و بر اساس آن ماشین‌آلات مورد نیاز را تهیه می‌کنیم. ماء الشعیر به‌عنوان جایگزینی مناسب برای نوشابه‌های گازدار محسوب می‌شود.

فرایند کلی تولید ماء الشعیر

خط تولید ماء‌الشعیر دارای یک فرایند کلی است، طی این فرایند در مخازن مخصوص ابتدا شکر موردنیاز در آب خالص و تصفیه‌شده حل‌شده و پس از فیلتراسیون با عصاره مالت مخلوط می‌شود. در مرحله بعدی، شربت تولیدشده و مخلوط شده با آب تصفیه‌شده و استاندارد، طی فرایند خنک شدن گازکربنیک را جذب کرده و به‌اصطلاح گازدار می‌شود. مرحله بعدی مربوط به بسته‌بندی و شیشه ماء الشعیر است که در این مرحله بطری پس از ضدعفونی و شستشو به بخش بازرسی انتقال می‌یابد. در مرحله آخر بطری‌های معیوب توسط بازرسی مشخص و خارج می‌شوند و سپس نوشیدنی به داخل بطری‌های سالم ریخته شده و همچنین گازکربنیک با فشار معینی به بطری وارد می‌شود.

انواع روش‌های تولید ماء‌الشعیر

ماءالشعیر به دو روش تولید می‌شود. معمولاً روش اول، در کشورهای اروپایی انجام‌شده و روش دوم توسط خط تولید ماءالشعیر در کشور خودمان انجام می‌گیرد.

گرفتن مجوز برای راه‌اندازی خط تولید ماءالشعیر یکی از مهم‌ترین اقدامات است

روش تهیه در ایران

نوشابه مالت که از ترکیبات عصاره مالت، رازک و سایر افزودنی‌ها تولیدشده، روش دیگر تولید ماءالشعیر است در این روش مقدار معینی از مالت را پس از خرد و آسیاب کردن، با آب مخلوط کرده و در مخزن و یا دیگ پخت ریخته می‌شود، در این مرحله عملیات هیدرولیز نشاسته موجود در مالت جو به قند شیرین انجام‌شده و اضافه کردن عصاره رازک، شکر و سایر مواد افزودنی پس از عمل هیدرولیز، اضافه می‌شود. در مرحله بعد تفاله مالت توسط صافی جدا شده و سپس مایع مالت به مخزن دیگری برای ته‌نشین شدن سایر مواد، انتقال داده می‌شود. سرد کردن مایع به‌وسیله خنک‌کننده یکی دیگر از مراحل است و پس‌ازآن مایع به مخازنی دوجداره جهت اضافه کردن سایر افزودنی‌ها نظیر اسیدهای خوراکی و … منتقل می‌شود. در مرحله آخر همانند روش اول مایع به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص شفاف می‌شود و سپس به بخش بسته‌بندی انتقال می‌یابد. لازم به ذکر است که معمولاً استفاده از روش دوم در خط تولید ماءالشعیر، بیشتر در کشور ما رایج است.

فرایند تولید ماءالشعیر

سخن آخر و نتیجه‌گیری پایانی

به‌طورکلی می‌توان با بررسی وضعیت بازار نوشیدنی‌های مختلف در سایر کشورها و مقایسه آن با ایران، به این نتیجه رسید که کشورمان در تولید کدام نوشیدنی دارای ظرفیت بیشتری برای توسعه است. در حال حاضر مصرف نوشیدنی مالت در کشورمان از درجه بالایی برخوردار است و با راه‌اندازی صحیح خط تولید آن می‌توان به درآمد بالایی رسید. همچنین اضافه کردن اسانس‌های متنوع در این نوشیدنی و تولید مزه‌های مختلف، کمک زیادی برای بالا بردن فروش و برند شدن محصول خواهد کرد. ایران برای راه‌اندازی خط تولید سایر نوشیدنی‌ها نظیر آبمیوه نیز به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مختلف و تولید میوه‌های متنوع، دارای ظرفیت توسعه است همچنین وجود چشمه‌های فراوان در این کشور و وجود آب باکیفیت، ایران را به یکی از تولیدکنندگان برتر آب‌معدنی تبدیل کرده است.

درباره شمس

برند شمس طی سال‌ها با جمعی از بهترین‌های صنعت نوشیدنی ایران همراه شده است و در کارخانه‌ای به وسعت ۴.۵ هکتار در شهر باغستان شهریار مشغول تولید محصولاتش منطبق با استانداردهای جهانی است. این برند با کوله باری از تجربه محصولاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که طعم و مزه آن‌یک نوستالژی زیبا برایشان به ارمغان می‌آورد. نوشیدنی مالت شمس این روزها با طعم‌های محبوبی مانند لیمو نعناع علاقه‌مندان بسیاری برای خود جذب کرده است.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha