• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98051406908
  • خبرنگار : 71516

رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد ارتشی از ربات‌ها

رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد ارتشی از ربات‌ها

اسرائیل از مدت‌ها پیش برای استقرار ربات‌ها به عنوان وسیله‌ای برای کاهش وابستگی به سربازان در جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه تلاش می‌کند درست مثل تکیه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به پهپادها.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العرب الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی از تکنولوژی‌های "بسیار مدرنی" خبر داد که روی آنها کار می‌کند تا تانک‌های خود را به آن مجهز کرده و "تانک آینده" را تولید کند. این تانک‌ها ممکن است در آینده بدون حضور راهبر و به صورت خودکار حرکت کنند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این پروژه را که نام آن "کرمل" است، ارائه کرده و سه شرکت بر سر اجرای آن رقابت می‌کنند تا یکی از آنها برای اجرای این طرح انتخاب شود و تولید یک تانک "منحصر بفرد" وارد فاز اجرایی شود که در داخل آن مانیتورهای بزرگ لمسی وجود دارد که زاویه دید ۳۶۰ درجه‌ای دارند.

وزارت جنگ اسرائیل از سه شرکت مذکور خواسته پیشنهادات خود را ارائه کنند تا از میان آن‌ها شرکت برتر را برای ساخت "تانک آینده" انتخاب کند و این شرکت را مامور به ساخت تجهیزات داخلی تانک آینده کند.

هدف از این پروژه که سه سال پیش ارائه شده، ارتقای سیستم عامل و ساخت دستگاه‌های حس‌گری است که بتوان آن‌ها را در تانک‌های کنونی کار گذاشت.

به گفته خبرگزاری فرانسه، این سه شرکت در کاهش تعداد سربازان لازم برای به حرکت درآوردن تانک به دو نفر با گزینه هدایت خودکار و مشخص کردن اهداف با حس‌گرها و دوربین‌ها و هوش مصنوعی و دیگر ویژگی‌ها به موفقیت دست یافته‌اند.

این سه شرکت نمونه‌هایی از تانک‌های مجهز به تکنولوژی‌های مدرن را ارائه کرده‌اند. مدل‌هایی که این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند بارها آزمایش‌ شده‌اند و این وزارتخانه اعلام کرده که آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

شبکه خبری الجزیره نیز در این باره گزارش داد، اسرائیل از مدت‌ها پیش برای استقرار ربات‌ها به عنوان وسیله‌ای برای کاهش وابستگی به سربازان در جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه تلاش می‌کند درست مثل تکیه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به پهپادها در عملیات‌هایش.

یانیف روستم، رئیس یگان ارتقا در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این وزارتخانه به بحث و بررسی بیشتری برای ایجاد ارتشی از ربات‌ها در آینده که به عقیده ما ۳۰ سال باشد می‌پردازد در واقع در این صورت ما توانایی‌های بسیاری در زمینه فعالیت خودکار خواهیم داشت.

وی از نمونه‌های پیشرفته خودروهای زرهی پرده برداشت که اسرائیل همچنان به تکیه کردن به سربازان ادامه می‌دهد اما آن‌ها را داخل کابین‌های مجهز به مانیتورهای هوشمند و دوربین‌های خارجی و حسگرهایی نگه می‌دارد.

روتم گفت: افراد در داخل تانک خواهند نشست در این حالت تانک بسته است و آن‌ها از حمایت بیشتری برخوردارند و می‌توانند بدون نگرانی از تک‌تیرانداز یا مسائل دیگر پیشروی کنند.

نمونه‌هایی که توسط سه شرکت بزرگ نظامی در اسرائیل طراحی شده‌اند شامل سامانه‌های هوش مصنوعی هستند و به امکاناتی مجهزند که امکان رصد کردن نیروهای دشمن و حمله به آن‌ها را فراهم می‌کنند.

وی درباره اینکه چرا اسرائیل همچنان با استفاده از نیروی انسانی خودروها را از دور کنترل می‌کند، گفت: در نهایت فرد حاضر در تانک کسی است که تصمیم را می‌گیرد. شما به فردی نیاز دارید که بهتر از ماشین بتواند فکر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha