• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98051407095
  • خبرنگار : 71533

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: به صورت علنی در انتخابات مجلس وارد می‌شویم

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: به صورت علنی در انتخابات مجلس وارد می‌شویم

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما مثل گذشته به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کنیم، تا علاوه بر تعیین شاخص های مدنظر خود برای انتخاب کاندیدای اصلح، نماد عینی آن را هم مشخص کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدامین مهدی پور در نشست خبری بیست و دومین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به این پرسش که آیا این تشکل دانشجویی برای انتخابات مجلس یازدهم موضع گیری سیاسی خواهد داشت، اظهار کرد: اتحادیه طبق آنچه برای خود تعیین کرده است، همانند گذشته به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کند تا علاوه بر تعیین شاخص های مدنظر خود برای انتخاب کاندیدای اصلح، نماد عینی آن را هم مشخص کند.

وی افزود: ما در هر انتخابات لیستی را برای مجلس و ریاست جمهوری آماده کرده‌ایم و در آن با فهرست کردن اسامی کاندیداهای شاخص از دیدگاه خودمان آن را به مردم ارائه کرده ایم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بنابراین ترکیب مجلس جدید می‌تواند برای شکل‌گیری دولت اسلامی مدنظر ما مفید و تاثیرگذار باشد. به همین دلیل ما هم در تهران و هم در دفاتر استانی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به این موضوع انتخابات ورود پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که خود اتحادیه امسال با آن مواجه بود بحث مشکلات مالی است که به همین دلیل با توجه به محدودیت های مالی تصمیم گرفتیم کنگره سالانه را در حداقل ترین زمان برگزار کنیم که هزینه اضافی به اتحادیه تحمیل نشود.

مهدی پور افزود: متاسفانه سال گذشته وزارت علوم حمایت هایی که می بایست از اتحادیه داشته باشد را انجام نداد و آنها تعهداتی را که داشتند تقریبا نقض کرد. معاونت فرهنگی وزارت علوم هم مطالبات دو سال پیش اتحادیه را پرداخت نکرده و این موضوع موجب شد تا ما با مشکلاتی مواجه شویم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دولت‌ها می توانند به سه روش مالی، حقوقی و آموزشی با تشکل‌های غیر همسو و منتقد دولت مقابله کنند، اظهار کرد: در حوزه مالی این گونه است که با عدم تخصیص منابع مالی و پرداخت منابع این اقدام را انجام می‌دهند. در حوزه حقوقی هم اینگونه است که اعضای اتحادیه ها را تحت عناوین مختلف به دادگاه بکشانند و در حوزه آموزشی هم اینگونه است که ما می بینیم در دانشگاه های مختلف با دروس دانشجویان فعال ما مقابله شد و به صورت غیر عادلانه و ناجوانمردانه حذف شد.

وی ادامه داد: مسلما این مسائل خللی در روند فعالیت های فعالان دانشجویی انقلابی ایجاد نخواهد کرد و دانشجویان انقلابی با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

مهدی‌پور با بیان اینکه در حوزه مسائل حقوقی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دو سال است که درگیر پرونده حقوقی شکایت دانشگاه تهران است، گفت: این شکایت در راستای طرح توسعه دانشگاه تهران انجام شده که مسلما این موضوع هم موجب کم شدن فعالیت‌های ما نخواهد شد.

مهدی پور با اعلام اینکه بیست و دومین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از ۲۳ تا ۲۵ مرداد در مشهد و به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با این کنگره اختتامیه جشنواره‌های مختلف اتحادیه جامعه اسلامی و هم چنین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها برگزار می‌شود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با معرفی مهمانان کنگره تشکل متبوع خود، اظهار کرد: در این کنگره ما میزبان حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام حاج علی اکبری، دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خواهیم بود و اولین نشست دانشجویی با حجت الاسلام مروی  تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با ۸۰ دفتر در ۲۷ استان سی امین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد و وارد دهه چهارم فعالیت خود می‌شود، تصریح کرد: امروز که عمر یک ساله بیست و یکمین شورای این اتحادیه به پایان رسیده با هماهنگی‌های صورت گرفته بیسیت و دومین کنگره جهت انتخاب شورای مرکزی جدید برگزار می‌شود.

مهدی پور با بیان اینکه کنگره‌های اتحادیه جامعه اسلامی قرارهای تشکیلاتی هستند، تصریح کرد: قرارهای سیاسی و آموزشی این اتحادیه به صورت جداگانه برگزار می‌شوند؛ به گونه‌ای که همایش ها، مجامع و نشست‌های آموزشی در بهمن ماه و نشست‌های سیاسی در فروردین و اردیبهشت هر سال برگزار می‌شوند.

 دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: با توجه به گستردگی و تعدد حق رای در دفاتر نزدیک به ۳۰۰ حق رای بین دفاتر توزیع می‌شود، این گستردگی روند برگزاری انتخابات شورای مرکزی را طولانی می‌کند به همین دلیل این انتخابات در یک نشست تشکیلاتی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: البته کنگره‌های این اتحادیه در گذشته به صورت دو سال یک بار برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این انتخابات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha