• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98051407096
  • خبرنگار : 71021

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

کمپین‌های خیریه را از سیستان و بلوچستان جمع کنید

جاذبه های تاریخی استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که با اولویت تبلیغ برای استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد سفر را آغاز کرده است، درخواست کرد، کمپین معرفی زیبایی‌های سیستان و بلوچستان را جایگزین کمپین‌های خیریه و یا کمپین‌های بیان مشکلات کنیم.

محمدابراهیم لاریجانی که حدود یک ماه است کمپین «#سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم» را در اداره توسط دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری راه‌اندازی کرده است، به ایسنا گفت: می‌دانیم سیستان و بلوچستان از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد. این را هم می‌دانیم همه رسانه‌های محلی و کانال‌های فضای مجازی خیرخواهانه در حال انتشار اخبار و تصاویری از گرفتاری‌های آن خطه هستند اما باید بدانیم تاثیر روانی این اخبار بر ذهن مردم و مخاطبان عمومی ده‌ها برابر بیشتر از مسؤولینی است که فکر می‌کنیم این اخبار را خواهند دید و ترتیب اثر خواهند داد.

وی اضافه کرد: انتشار اخبار منفی از مشکلات مردم سیستان بلوچستان بیش از آنکه مورد مشاهده مسئولان باشد چندین برابر مخاطب مردمی دارد که اتفاقا کاری هم از دست‌شان برای حل مستقیم این مشکلات بر نمی‌آید. درحالی‌که اگر  همین مردم با زیبایی‌های شگفت‌انگیز سیستان و بلوچستان آشنا شوند و به استان سفر کنند به طور غیر مستقیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک استان اساطیری، شاهنامه‌ای، ساحلی، تاریخی، کوهستانی، کویری، کشاورزی و شیلاتی با تنوع زیستی بسیار غنی و زبان، لباس، غذای محلی، صنایع دستی و موسیقی و آواها و نواهای فاخر است، افزود: ای کاش همه کمپین‌های خیریه یا کمپین‌هایی که به بیان مشکلات و مطالبه‌گری مشغول‌اند رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را برگزینند و امنیت و آرامش و ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی استان را معرفی کنند. اگر توسعه گردشگری استان شکل بگیرد همه آمال و آرزوهای بعدی‌مان برای سیستان و بلوچستان عزیز شکل خواهد گرفت.

مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گردشگری شاخص توسعه، امنیت، ثبات و انگیزه برای سرمایه‌گزاری است. اگر جوانان غیرتمند سیستان و بلوچستان و فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای این استان یکصدا گردشگری استان را فریاد بزنند گویا راه میان‌بری را رفته‌اند که زودتر به سر منزل مقصود خواهند رسید.

او به کمپین معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان با شعار #سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم، اشاره کرد و گفت: هم اینک با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری ۳۱ استان در حال انتشار فیلم و عکس‌هایی از سیستان و بلوچستان در فضای مجازی هستیم اما تعدد و حجم تصاویر از مشکلات و گرفتاری‌ها و کاستی‌های این استان در فضای رسانه‌ای و مجازی  به قدری بالاست که باید تلاش زیادی برای رفع این ذهنیت و تصویر نامناسب کنیم که در این مسیر به کمک همه مردم نیاز مندیم، بخصوص اینکه خواهش می‌کنیم کمپین های خیریه یا گروه های خبری مطالبه‌گر  برای جلب مشارکت مردم و بر انگیختن حس نوعدوستی از تصاویر نامناسب استفاده نکنند و ما را در اصلاح تصویر ذهنی هموطنان‌مان از سیستان و بلوچستان عزیز کمک کنند.

لاریجانی به بندهای مختلف طرح توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: انتشار فیلم و عکس در فضای مجازی یکی از ۲۵ بند برنامه تدوین شده برای معرفی استان است و اقداماتی نظیر تور آشناسازی برای خبرنگاران، بلاگر ها، تور اپراتورها و همچنین برگزاری ۱۵ شب فرهنگی سیستان و بلوچستان در استان‌های مختلف کشور، برپایی جشنواره زمستانه و نوروزی، میزبانی از همایش‌ها و سمینار های وزارت خانه‌های مختلف در زاهدان و چابهار و چندین طرح تشویق سفر به سیستان و بلوچستان نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.