• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98051407206
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ مرداد بخوانید؛

ورود مجلس به موضوع حذف صفر از پول ملی/ دستور رییسی درباره حجاب/دیدار لاریجانی با ظریف و...

ورود مجلس به موضوع حذف صفر از پول ملی/ دستور رییسی درباره حجاب/دیدار لاریجانی با ظریف و...

تجهیز ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب/ اولین دادگاه مدیران شرکت خودرویی پرشین پارس/ دستور رییس قوه قضاییه به سازمان بازرسی برای گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه حجاب/ اعلام آمادگی برن سندرز برای مذاکره مستقیم با ایران/ دیدار لاریجانی با ظریف/ جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی برای بررسی حذف ۴ صفر از پول ملی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، چهاردهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، به مناسبت یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که در دیدار جمعی از زوج‌های جوان ایراد شده، منتشر کرد.

همچنین دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، از  تجهیز ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب، خبر داد. وی با اشاره به تیم‌های حاضر در مسابقات نظامی ۲۰۱۹ روسیه در رشته غواصی عمق در جزیره کیش گفت: کشورهای برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا شامل ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بازدید از روابط عمومی کل سپاه با بیان سابقه‌ای از رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و استیصال و درماندگی آنها طی چهل سال گذشته برابر ملت ایران تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکریم که امریکایی ها در صحنه های رویارویی با فرزندان مومن، انقلابی، جهادی، غیور و ولایت‌مدار ملت ایران در نیروی دریایی سپاه ،مغلوب محض و بازنده تمام عیار بوده اند و به ویژه می‌توان رخدادهای ۲۵ فروردین ماه سال ۶۷ و ۲۲ دیماه سال ۹۴  و  همچنین انهدام پهپاد متجاوز آنان در ماه گذشته را به آنها یادآوری کرد.

سخنگوی وزارت کشور در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مجریان و ناظران انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی اظهار نظر کنند. بازرسی انتخابات وزارت کشور متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

 همچنین محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه موضوع شکل‌گیری جریان سوم که نه راست باشد و نه چپ سال‌های طولانی است که مطرح می شود، گفت:جریان سوم یک «نمایش سیاسی» است و کسانی که ادعا می‌کنند جریان سوم هستند، بخش‌های بریده از اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یا ملغمه‌ای از این دو جریان بوده و جریان سوم مستقل نیستند.

محمدامین مهدی پور هم در نشست خبری بیست و دومین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما مثل گذشته به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کنیم، تا علاوه بر تعیین شاخص های مدنظر خود برای انتخاب کاندیدای اصلح، نماد عینی آن را هم مشخص کنیم.

قاسم ساعدی در توضیح وضعیت سیل‌زدگان خوزستان با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهار ماه از سیل مردم هم چنان در بلاتکلیفی هستند، گفت: دولت تلاش های خود را هم چنان ادامه می دهد اما متاسفانه روند کار هم در امر بازسازی و نوسازی مساکن و هم در رابطه با پرداخت خسارات در حوزه کشاورزی و دامداری و باغداران بسیار کند است.

الیاس حضرتی از جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی برای بررسی حذف ۴ صفر از پول ملی با حضور با رئیس کل بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصاد خبر داد.

همچنین محمدرضا تابش بر ضرورت انجام اقدامات عملی برای کاهش تورم و تقویت ارزش پایه پول ملی تاکید کرد و گفت که حذف چهار صفر از پول ملی تأثیر اقتصادی ندارد.

در همین ارتباط موسوی لارگانی با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی با توجه به تحریم‌های فعلی عاقلانه نیست، گفت: حذف چهار صفر از پول ملی زمانی جواب می‌دهد که درآمد و هزینه مردم با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در ساختمان وزارت خارجه  و در محل دفتر محمد جواد ظریف با وی دیدار کرد. به نظر می رسد این دیدار در پی تحریم محمد جواد ظریف از سوی دولت آمریکا و به منظور حمایت از وزیر امور خارجه کشورمان انجام شده باشد. لاریجانی در این دیدار با تشکر از اقدامات وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شما  به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، با جدیت، هوشمندی، پشتکار و با اقتدار از مصالح ملی دفاع می کنید و تلاش های شما در عرصه بین المللی موثر بوده است که دشمنان ملت دست به تحریم شما زده اند.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از صحبتهای خود در نشست خبری امروزش که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: در سفرم به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم مگر آن که پیشنهاد آن‌ها را بپذیرم. وی با بیان این که قصد ندارد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود گفت : تعهد محضری می‌دهم که سال ۱۴۰۰  در خانه هستم و یا در دانشگاه. وی دربخش دیگری با بیان اینکه اقدام ما در توقیف نفتکش انگلیسی یک عمل متقابل نبود ، افزود:ما از تخلفات نفتکش انگلیسی چشم‌پوشی نکردیم و باید این تخلفات در دادگاه‌های ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی دولت هم در این مراسم خطاب به ظریف گفت: شما حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد، هر چه بیشتر خصومت کنند با شما بیشتر در دل و روح جامعه ایرانی جای خواهید داشت. علی ربیعی خاطرنشان کرد: ظریف هم یک رسانه است، هم تولید محتوا می‌کند و هم ابزار انتقال پیام است و هم مثل همه رسانه‌ها که در تولید محتوا تا انتقال پیام که دچار پارازیت می‌شود او هم دچار پارازیت می‌شود. اما باید پارازیت‌ها را از رسانه ملی بگیریم و نگدازیم پارازیت‌های داخلی کاری کند که این رسانه خوب و عظیم ما صدایش شنیده نشود.

برنی سندرز، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که آماده است در صورت منتخب شدن مستقیما با ایران مذاکره کند. وی افزود: من فکر می‌کنم که مذاکره با ایران واقعا  مناسب است. این یک فرصت است که نگرانی‌هایمان را راجع به حمایت شان از برخی گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی‌شان با آن‌ها در میان بگذاریم.

فرجام عیش و نوش با پول معلمان

حکم پرونده «سید محمدهادی رضوی» و «احسان دلاویز» پس از هشت جلسه رسیدگی در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی صادر شد و بنابر اعلام غلامحسین اسماعیلی، هادی رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

امروز همچنین اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران شرکت خودرویی «پرشین پارس» با ۱۵۰۰ نفر شاکی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد. قاضی قاسمی در این جلسه اسامی سه نفر را به عنوان متهمان حقیقی این پرونده اعلام و افزود: اتهام متهمین این پرونده مشارکت در ۱۳۷۹ فقره کلاهبرداری از طریق تبلیغ عامه در فروش خودرو به مبلغ بیش از ۷۶۱ میلیارد ریال است. در نهایت با اعلام قاضی پرونده، رسیدگی به پرونده مدیران شرکت خودرویی "آرمان پرشین پارس" پایان یافت.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از غیرقطعی بودن رای یکی از شعب دیوان در خصوص الزام راهنمایی و رانندگی مبنی بر صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان خبر داد.

فریده اولادقباد نیز از دعوت فراکسیون زنان از نیروی انتظامی برای بررسی موضوع موتورسواری زنان و خلاءهای قانونی آن خبر داد.

در همین ارتباط نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «موتورسواری زنان مثل دوچرخه‌سواری منع شرعی و قانونی ندارد»، گفت: ما وظیفه داریم قید و بندی که نه شرعی و نه قانونی است را از مسائل فرهنگی و اجتماعی برداریم.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با بیان اینکه بی دقتی و غفلت برخی افراد در رعایت حجاب لزوما به معنای مخالفت این افراد با ارزش های نظام، اسلام و انقلاب نیست، بر لزوم بازنگری دستگاه های مسئول در عمل به وظایف قانونی خود در زمینه حجاب و عفاف تاکید کرد و به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه ها در این زمینه، گزارش لازم را ارائه کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین در احکامی جداگانه، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس دانشگاه علوم قضایی را منصوب کرد.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب گفت: الحمدلله با تصویب قانون شورای عالی پیشگیری، ۲۲ دستگاه به طور مستقیم متولی امر پیشگیری در تمامی حوزه‌های مختلف اعم از مجازی، عینی، مباحث اقتصادی و جرایم اداری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۴ ۲۲:۱۸

لطفا ازحذف صفر پول ملی جلوگیری بعمل آوریدنگذارید پس اندازمردم بی ارزش و تورم را افزایش دهند مثل روزروشن است درصورت تصویب این لایحه مردم پریشان سردرگم مخصوصا سالمندان......بجایش حقوقهای میلیونی راحذف کنند..،