• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98051407342
  • خبرنگار : 30054

با مشکل برخورد زیر ماشین به رمپ پارکینگ چه کنیم؟

ایمن یاب

در برخی ساختمان‌ها به دلیل رعایت نشدن اصول هندسی طراحی رمپ پارکینگ، شیب بسیار تند و ناگهانی تغییر می‌کند. البته احتمالاً طراحان به جهت محدودیت فضا و متراژ زمین مجبور به چنین اقدامی شده‌اند. ولی به‌هرحال شیب تند و غیراستاندارد برای تردد خودروها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایمن یاب، مثلاً در هنگام ورود خودرو به رمپ رو به پایین، چون آغاز شیب رو به پایین و خیلی تند است، چرخ‌های جلو خودرو زودتر وارد شیب می شوند در حالی‌ که چرخ‌های عقبی هنوز روی زمین هستند. در این حالت خودرو به پایین متمایل شده و بخش‌هایی از زیر خودرو به‌شدت با ابتدای شیب رمپ برخورد می‌کند. در رمپ رو به بالا بخش‌هایی از سپهر جلو یا عقب خودرو با زمین برخورد می‌کند.

به هر صورت تنها راه‌حل این مشکل، ایجاد یک برجستگی در بخش‌هایی از رمپ جهت بالا بردن تایرها و ایجاد فاصله بین سطح زیر ماشین و رمپ پارکینگ است. اما چطور این کار را انجام دهیم؟ چه ابزاری برای ما برجستگی مقطعی ایجاد می‌کند به‌گونه‌ای که برای حرکت خودرو مانعی ایجاد نشود؟

بهترین ابراز برای این کار  سرعت‌ گیر ترافیکی  است. سرعت‌گیر سطحی منحنی با شیب ملایم دارد که به جلوبندی خودرو ضربه نمی‌زند و ضمناً در بخش‌هایی از رمپ که تماس وجود دارد تایرها را بلند می‌کند و مشکل حل می‌شود. ممکن است در بعضی رمپ‌ها دو نقطه تماس بین زیر خودرو و رمپ وجود داشته باشد. در این حالت باید در دو بخش سرعت‌گیر نصب شود.

اما  سرعت‌گیر را معمولاً از دو جنس لاستیک و پلاستیک تولید می‌کنند. به جهت اینکه سطح رمپ پارکینگ معمولاً تیشه‌ای و ناهموار است، سرعت‌گیر پلاستیکی که خشک و غیرمنعطف است به‌خوبی نصب نمی‌شود یا خیلی زود می‌شکند. اما سرعت‌گیر لاستیکی نرم و منعطف است و روی سطوح ناهموار نیز به‌خوبی می‌نشیند. دو محصول  سرعت‌ گیر لاستیکی ۳۳ در ۹۰ و سرعت‌ گیر لاستیکی ۵۰ در ۶۰ گزینه‌های اصلی هستند برای استفاده در رمپ.

اگر بخش‌هایی که می‌خواهیم سرعت‌گیر نصب کنیم مسطح باشد و تیشه‌ای نباشد استفاده  از  سرعت‌ گیر پلاستیکی ۳۳ در ۹۰  مقدوراست و البته از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر. نکته آخر اینکه حداکثر ارتفاع هر سه مدل سرعت‌گیر ۵ سانتیمتر است ولی برای حل مشکل رمپ در ۹۰ درصد موارد کافی است و مشکل حل می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.