• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98051407359
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می‌افتد که برای معلم نقش تسهیل‌گری قائل شویم

وزارت آموزش و پرورش -علیرضا کمرئی- معاون آموزش متوسطه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می‌افتد که برای معلم نقش تسهیل‌گری قائل شویم.

به گزارش ایسنا علی‌رضا کمرئی امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری اظهار کرد: اگر دبیران ما تغییر کنند، نظام آموزشی متحول می‌شود. برنامه‌های درسی جوهره نظام آموزشی است که از طریق معلمان در کلاس درس جاری موجب تحول می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان باید به وظیفه و نقش اصلی خود توجه کنند،گفت: بسیاری از معلمان در این دوره جشنواره اظهار کردند که این دوره فرصت خوبی برای یادگیری بود. این موضوع هدف ما در این دوره از جشنواره‌ها بود. در این دوره رتبه‌بندی را حذف کردیم و صرف مشارکت در این جشنواره قابل قدردانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: همه کسانی که به عرصه کشوری راه پیدا کردند، به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند. این کار دغدغه برای حضور در جشنواره برای همه معلمان و مدیران ایجاد کرده است و آن‌ها را تشویق می‌کند.

وی افزود: ۴.۵ درصد معلمان کل کشور در جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری شرکت کردند. در مجموع در دو جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزشی و علوم آزمایشگاهی حدود یک پنجم معلمان کل کشور شرکت کردند.

کمرئی افزود: در شرایط جدید برنامه‌های آموزش و پرورش بر محور معلمان خواهد بود. این کار به افزایش توان‌مندی معلمان در حوزه آموزش کمک خواهد کرد. در برنامه‌های توسعه آموزش معلمان، خود معلمان نیز برای افزایش توان‌مندی باید تلاش کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر آموزش برای معلمان برگزار نشود، اوضاع آموزش از حالت فعلی بدتر خواهد شد. امروزه از شگفتی‌سازها صحبت می‌شود. شگفتی‌سازها سیستم‌های عادی را به هم می‌ریزند. نظام آموزشی نیازمند شگفتی‌سازهایی است که بتواند پا به پای تغییرات پیش برود.

وی افزود: اگر دستاوردهای جشنواره به همه معلمان برسد، نظام آموزشی متحول می‌شود و پیشرفت می‌کند. شیوه‌های جدید در کلاس‌های آموزشی، خستگی در معلم و دانش‌آموز ایجاد نمی‌کند. تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می‌افتد که برای معلم نقش تسهیل‌گری قائل شویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در این صورت دانش‌آموز را مانند به شی تصور نمی‌کنیم که در مغز او اطلاعات را بگذاریم. در تسهیل‌گری دانش‌آموز فرد منفعلی نیست بلکه کسی است که نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. اگر کاربردهای تدریس با نقش همراه باشد، به نتایج خوبی خواهیم رسید. امیدوارم با همین تغییرات در معلمان، نظام آموزشی کارآمدی به وجود آید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.