• سه‌شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98051507568
  • خبرنگار : 71638

پیام آور صلح سوریه‌ای با اسب به تهران رسید

پیام آور صلح سوریه‌ای با اسب به تهران رسید

عدنان النجم عزام سوارکار جهانگرد اهل سوریه که سفر تاریخی خود را از دمشق سوار بر اسب آغاز کرده وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، سوارکار و کاوشگر عرب سفر تاریخی خود را از دمشق آغاز کرد از عراق گذشت و اکنون در ایران است تا با این حرکت پیام تقدیر مردم سوریه را از همراهی ملت ایران در جنگ این کشور ابلاغ کند.

فدراسیون سوارکاری با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و با محوریت هیات‌های استانی این سوارکار سوری را در این سفر همراهی کرد تا سفر پنج هزار کیلومتری او از سوریه - عراق - ایران - آذربایجان  و روسیه ادامه داشته باشد. سفری که با اسب، ساز و کار جدیدی از دیپلماسی ورزشی را رقم زده است.

عدنان  تاکید دارد که بغداد، تهران و مسکو حامیان زندگی و حیات مردم سوریه هستند و در این ارتباط می‌گوید این پایتخت ها و این ملت‌ها با ما در یک سنگر جنگیدند، در نتیجه به این کشورها سفر می‌کنم تا با مردم‌شان دیدار کنم، با خانواده های شهدای این کشورها که در خاک سوریه به خون غلطیدند دیدار و به آنان هدایایی نمادین اهدا کنم. هدایای با دستخط کودکان سوری. همچنین این دو اسب را هم به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اهدا خواهم کرد.

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه عدنان سفر تاریخی خودر را با اسب در کشورهای عراق، ایران، آذربایجان و سپس در روسیه آغاز کرده است، گفت: این حرکت تاریخی و سفر با اسب به مانند یک موشک فرهنگی عمل کرد که بردش از موشک جنگی بیشتر است و این موشک به جای ویرانی پیام صلح و دوستی دارد.

او ادامه داد: هیچ چیز به جز  اراده یک انسان برجسته نمی تواند یک جهانگرد را به این سفر تاریخی، فرهنگی و سیاسی سوق دهد تا پیام صلح و دوستی را  ابلاغ کند.

رییس فدارسیون سوار کاری با تاکید بر اینکه ارتباط بسیار خوبی در عرصه ورزش بین ایران و سوریه وجود دارد، گفت: این ارتباط مثبت در جهت بهره گیری از ظرفیت های دو کشور همچنان استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha