• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98051608526
  • خبرنگار : 71038

جریان حکمت ملی عراق: در کاهش تنش در منطقه مکمل نقش دولت عراق هستیم

جریان حکمت ملی عراق: در کاهش تنش در منطقه مکمل نقش دولت عراق هستیم

نماینده جریان حکمت ملی عراق در تهران تاکید کرد که این جریان به دنبال تغییر نخست وزیر در عراق نیست.

به گزارش ایسنا، سید ضرغام حسینی در مراسم دومین سالروز تاسیس جریان حکمت ملی عراق در سخنانی با اشاره به تعامل این جریان با دولت عراق اظهار کرد: ما به دنبال تحقق بال دوم مردم سالاری در عراق بوده‌ایم و در این راستا جریان اپوزیسیون ملی که جریانی سازنده و مبتنی بر قانون اساسی و در چارچوب نظامی سیاسی عراق است را ایجاد کرده‌ایم.

حسینی با تاکید بر این که این جریان تلاشش بر اصلاح وضعیت در عراق است خاطر نشان کرد: ما به دنبال تغییر نخست وزیر عراق نیستم رابطه‌ای خوبی با آقای عادل المهدی داریم و براساس رایزنی‌ها ونامه نگاری های که انجام شد به این نتیجه رسیدم که در جایگاه منتقد قرار بگیریم.

نماینده جریان حکمت ملی عراق در ایران خاطر نشان کرد: ما هیچ گاه به دنبال کارشکنی برای دولت عراق نیستیم و ایشان (عادل المهدی) نیز حمایت خود را از اپوزیسیون و حقوق آن و ایجاد پوشش لازم برای فعالیت جریان مخالف اعلام کرده است.

حسینی با تاکید بر این که یکی از گام‌های که می‌تواند به دولت عراق کمک کند ایجاد دفاتر خدمت رسانی به مردم عراق در شهرهای مختلف است تصریح کرد: در حال حاضر توجه به مسائل رفاهی، درمانی و خدمت رسانی برای مردم عراق بسیار مهم است. در جریان حکمت ملی به دنبال این موضوع هستیم چنان که تلاش کرده‌ایم در استان‌های مختلف عراق دفاتر خدمات رسانی برای مردم این کشور ایجاد کنیم.

نماینده جریان حکمت ملی عراق با اشاره به جایگاه ایران و اهمیت تعامل مثبت و سازنده با دولت و ملت ایران برای دولت عراق و گروه‌های سیاسی این کشور افزود: همانطور که دولت عراق تلاش کرده با ایفای نقش میانجی در کاهش تنش در منطقه نقش ایفا کند جریان حکمت ملی عراق نیز به واسطه ارتباط خوبی که با کشورهای عربی و منطقه داشته و دارد توانسته در جریان کاهش تنش در منطقه مکمل نقش دولت عراق باشد.

حسینی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: ما در جریان حکمت ملی عراق به دنبال نقش دادن به جوانان و زنان در رده‌های مدیریتی بالا هستیم و تاکنون در جهت جذب حداکثری آنها اقداماتی را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha