• پنجشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98051708686
  • خبرنگار : 71431

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده

توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که از سال ۹۹ شماره گذاری خودروی سواری پراید متوقف می‌شود.

به گزارش ایسنا سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی را ندارد، اظهار کرد: ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت معدن و تجارت ارسال کردیم و به حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم که ایمنی خودروهای ما افزایش پیدا کرده و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه تولید شود گفت: به کسانی هم از سواری پراید استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که بیشتر موارد و نکات ایمنی را به خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۰۲:۲۳

درست است که ۳۴درصد جانباختگان سرنشین پراید بودند اما تعداد خودروهای درحال تردد هم اکثرا پراید هستند . دقیقتر این است که آمار بر اساس تعداد خودروی درحال تردد منتشر و سپس نتیجه گیری شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۰۸:۳۰

در مورد نا ایمن بودن پراید که اظهر من الشمس است اما این اطلاع رسانی آماری وقتی صحیح است که ایشان به صورت همزمان بفرمایند چند درصد از خودروهای شخصی فعال کشور پراید است.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۰۸:۴۹

اگر شماره گذاري و توليد پرايد (خودرو ارزان) متوقف شود شاهد استفاده بيشتر از موتور سيكلت براي حمل و نقل خانواده ها (آقا، خانم و چند فرزند) خواهيم بود آقايان نفسشان از جاي گرم در مياد مردم استطاعت خريد ماشين لوكس را ندارند چرا بفكر اصلاح جاده ها و نقاط حادثه خيز نيستند اصلاح جاده و خط كشي مناسب ارز بري ندارد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۰۹:۴۳

خدا را شکر. هر چند ارابه مرگ باید ده سال پیش از رده خارج میشد نه حالا که این همه انسان داخلش تلف شدن!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۱۱:۱۶

خسته نباشید بعد از ۱۱ سال!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۱۳:۵۴

مشکل پراید نیست / پراید سواران هستند / والا به خاطر ارزانی نسبی پراید نسبت به سایر خودروها معمولا افراد جوان و عشق سرعت با مانورهای وحشتناک در میان ماشینهای سنگین و سبک در انوبان و کوچه و .. وحشت می افریندد بجای برخود با معلول علت را درمان کنید / یعنی جریمه سنگین به اینگونه رانندگان حادثه ساز

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۱۴:۱۹

پراید ماشین خوبیه ، مصرفش کمه ، ساخت داخلش بالاست ، خودروی شهری خوبیه قیمتش تا چندی پیش مناسب بود وسایلش ارزونه هدف از این حرفها بالا بردن قیمت ماشینهای بی کیفیته

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۸ ۰۱:۵۰

خب وقتی اکثر مردم پراید دارن، مسلما درصد تلفات هم بیشتر خواهد بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۴۲

آیا با این شرایط پراید ارزانتر میشود؟