• یکشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98052009960
  • خبرنگار : 71613

خشک شدن چمن شماره دو آفتاب انقلاب/صیامی: یک زمین چمن کافی است!

خشک شدن چمن شماره دو آفتاب انقلاب/صیامی: یک زمین چمن کافی است!

دبیر فدراسیون دو و میدانی می‌گوید داشتن یک زمین چمن برای برگزاری تمرینات و مسابقات این رشته ورزشی کافی است.

به گزارش ایسنا، احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک که این روزها خود را برای حضور در قهرمانی جهان آماده می‌کند، فیلمی از وضعیت چمن زمین مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب منتشر کرده است که نشان می‌دهد چمن به طور کلی از بین رفته و اکنون خاکی است. حدادی می‌گوید "روزی این زمین بهترین چمن پرتاب دیسک  ایران بود و نمی دانم چرا به این وضعیت افتاده است امروز قصد دارم اینجا تمرین کنم اما آنقدر زمین سنگ دارد و  خاکی است که دیسک هایم را می‌شکند."

 وضعیت این چمن بارها مورد انتقاد قرار گرفته است اما راهکاری برای بهبود شرایط آن اتخاذ نشده است و درحالی که می‌توان به صورت بهینه از این زمین استفاده کرد اما شرایط نامناسب آن کار را برای ورزشکارن این رشته سخت می‌کند. با این حال هاشم صیامی، دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد وضعیت نامناسب زمین شماره دو ورزشگاه آفتاب انقلاب به ایسنا گفت:  مشکل آب داشتیم و اداره آب به مصرفمان اشکال وارد کرده است، حتی گفتند لوله‌های آب‌تان را از زمین دربیاورید. فقط برای زمین شماره یک به ما مجوز آبیاری دادند. از طرفی زمین شماره دو قبلا هم کیفیت بالایی نداشت و اولویت اصلی مان زمین شماره یک است که وضعیتش عالی است.

او در این مورد افزود:  مشکل آب در تهران جدی است و وزارت نیرو این مساله را مدیریت می‌کند. قبلا مشکلی نداشتیم اما الان مشکل داریم. به ما گفتند باید تمام لوله‌های آب این زمین را در بیاورید. با معاون وزیر و اداره آب رایزنی کرده و آن‌ها مساعدت کردند که مجوز آب برای زمین شماره یک داشته باشیم اما  باید فکری در این زمینه کرد.

دبیر فدراسیون دو و میدانی به مشکل برق این مجموعه ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: برای برق هم می‌گویند باید مصرفتان تا سقفی مشخص باشد. به همین دلیل مجبوریم که مسابقات را زودتر جمع کنیم که به برق احتیاجی نداشته باشیم. حتی در مرحله اول برقمان را قطع کردند و الان به ما اولتیماتوم دادند و گفتند" که نمی توانید در شب پروژکتورهایتان را روشن کنید. در نتیجه باید مسابقاتتان را تا ساعت ۷ یا ۸ تمام کنید چون اگر به تاریکی بخورد، برق را قطع می‌کنیم".  

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون برنامه‌ای برای بهبود وضعیت این چمن و حل مشکل آب و برق ندارد، گفت: مدیریت آب کشور که دست فدراسیون دو و میدانی نیست. وزارت می‌گوید باید لوله‌هایتان را کم کنید. با این حال با ما همکاری کردند و الان زمین شماره یک بهترین شرایط را دارد. علاوه بر این بحث‌های محیط زیستی هم مطرح است و باید خودمان مدیریت کنیم. این رشته مثل فوتبال نیست که بخواهند بازی کنند بلکه دیسک پرتاب می‌کنند که می توانند این کار را در زمین خاکی هم انجام دهند، حتی برخی کشورها پیست خاکی دارند. وقتی زمین شماه یک را داریم حتما باید دو هم چمن باشد؟ مگر فوتبال است؟

صیامی به انتقاد حدادی از وضعیت این زمین اشاره و بیان کرد: کلیپ آقای حدادی را دیدیم. زمین شماره یک اصلا برای آقای حدادی است و هیچ مشکلی ندارد. زمین شماره دو برای مسابقه نیست و همه ورزشکاران حتی کسانی که درجه چهار هستند هم در زمین اصلی تمرین می‌کنند.

دبیر فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: اردوی تیم ملی هم در زمین شماره یک انجام می‌شود. الان بحث مدیریت آب و برق ملی است و باید همه رعایت کنیم. ما تابع قوانین و دستورات مسئولان کشور هستیم که از ما می‌خواهند صرفه جویی کنیم.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha