• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052210542
  • خبرنگار : 71610

اهداف پشت پرده اتفاقات عدن از زبان منابع سیاسی یمنی

اهداف پشت پرده اتفاقات عدن از زبان منابع سیاسی یمنی

منابع سیاسی یمن تأکید کردند که هدف رویدادهای اخیر استان عدن اعطای نقش به شورای انتقالی جنوب در گفت‌وگوهای صلح این کشور است.

به گزارش ایسنا، چند منبع سیاسی یمنی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اظهار کردند، سناریوی امارات برای تسلط بر استان عدن و مؤسسات و پایگاه‌های نیروهای گارد ریاست جمهوری مستعفی یمن، عملاً دولت به ریاست عبد ربه منصور هادی را سرنگون کرد و همچنین منجر به دودستگی در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان شد.

این منابع افزودند: آنچه در عدن رخ داد اتفاقی نبوده و موجب تعجب بسیاری از ناظران نشد اما آنها انتظار نداشتند این سناریوی غم‌انگیز که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی شد برای بیرون کردن دولت (مستعفی) از عدن و واگذاری رسمی مقرهای آن به جدایی‌طلبان وابسته به امارات به رهبری شورای انتقالی جنوب انجام گرفته باشد.

طبق گفته این منابع، اقدامات شبه نظامیان جدایی طلب در عدن نسخه برداری از اقدامات حوثی‌ها در صنعا بود. تسلط بر استان عدن توسط امارات که با نیروهای مسلح به تجهیزات سنگین برای پایان دادن به نبرد به سود شورای انتقالی و تحویل عدن به آن مداخله کرد به منظور دادن نقش به شورای انتقالی جنوب در گفت‌وگوهای آتی صلح میان طرف‌های یمنی صورت گرفت، طوری که این شورا مانند انصارالله در شمال یمن، به یک قدرت در جنوب این کشور تبدیل شود و به تبع آن دولت مستعفی با تمامی تشکیلاتش در تمامی مذاکرات طرف ثالث باقی بماند.

منابع مذکور ادامه دادند: سناریوی تحویل عدن به جدایی طلبان جنوب به منظور عبور از بن بست ایجاد شده در گفت‌وگوهای صلح یمن اجرا شد. اقدامات امارات در عدن از خواست عربستان جدا نبوده، زیرا اعتقاد بر این است که ابوظبی تنها مجری خواسته‌های ریاض برای حل بحران یمن و خروج از جنگ این کشور با حداقل خسارت بوده و همچنین این اقدام تلاشی برای جلوگیری از خروج شکست خورده ائتلاف عربی از این جنگ بوده است.

جدایی‌طلبان یمنی وابسته به امارات که خواستار تفکیک جنوب این کشورند اخیرا در عملیاتی توانستند کنترل پایگاه‌های نظامی و کاخ ریاست جمهوری مستعفی در عدن را به دست بگیرند و نیروهای دولت عبد ربه منصور هادی را که مورد حمایت ائتلاف متجاوز عربی است از این شهر عقب برانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha