• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 98052210605
  • خبرنگار : 71613

الهام هاشمی: تعداد سهمیه‌های المپیک تیراندازی را افزایش می‌دهیم

الهام هاشمی: تعداد سهمیه‌های المپیک تیراندازی را افزایش می‌دهیم

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران می‌گوید شرایط اقتصادی کشور روی کار تیراندازان ایران در کسب سهیمه المپیک تاثیر گذاشته است اما در دو مسابقه باقی مانده تعداد سهمیه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

الهام هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا به اردوی آماده سازی تیم ملی قبل از اعزام به مسابقات جهانی ریو و مسابقات آسیایی قطر اشاره کرد و گفت: درحال برگزاری اردوی آماد سازی قبل از این مسابقات هستیم، شرایط تیراندازان خوب است و تا مسابقات بهتر هم می‌شود.  علاوه بر این از آنجایی که مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های نوجوانان و جوانان هم برگزار می‌شود این دو رده هم در اردو هستند و در صورتی که فدراسیون توانایی اعزام آنها را داشته باشد نسبت به انتخاب نفرات اعزامی اقدام می‌کنیم.

او در این مورد افزود: اردوی این دو رده را از هفته گذشته با ۳۰ نفر شروع کردیم و در ادامه این تعداد کمتر شد. در صورت اعزام، نفرات تیم  را از بین بهترین‌های این اردو و کسانی که در مسابقات آزاد مرحله چهارم و پنجم رکوردهای خوبی بزنند انتخاب می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در مورد کاهش تعداد سهمیه‌های المپیک ایران نسبت به دوره‌های قبل گفت: دوره‌های قبل وضعیت اقتصادی کشور خیلی بهتر بود. تیراندازی رشته‌ای است که به تجهیزات و مهمات وابسته است در نتیجه مشکلات اقتصادی روی آن تاثیر گذاشته؛ در این شرایط  چگونه انتظار داریم نسبت به دوره های قبل سهمیه‌های بیشتری بگیریم؟

او در ادامه افزود: سایر کشورها با تمام توان کارشان را ادامه می‌دهند اما شرایط اقتصادی و تحریم‌ها روی کارمان تاثیر گذاشته است. با این حال تلاش می‌کنیم تا تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم و به مسابقات قهرمانی آسیا امیدوار هستیم.

هاشمی در مورد مشکلات تیم ملی تیراندازی بیان کرد: گلایه کمبود فشنگ تکراری شده است؛ به جای اینکه در این زمان حساس تیراندازان ایران مانند رقبای خود روزانه حدود ۲۵۰ فشنگ در اختیار داشته باشند تنها حدود ۳۰ فشنگ در روز  شلیک می‌کنند. از طرف دیگر سالن ۵۰ متر که در آن شرایط آب وهوایی و باد روی عملکرد ورزشکاران تاثیر می‌گذارد به دلیل نداشتن سیستم سرمایشی قابل استفاده نیست، به همین دلیل  مجبوریم در سالن فینال که سرپوشیده است و با شرایط واقعی مسابقه تفاوت دارد، تمرین کنیم. البته قرار شده از این هفته در سالن کولر آبی نصب کنند و آنجا تمرین داشته باشیم.

او در این مورد افزود: مشکلات اقتصادی در تعداد نفرات اعزامی به مسابقات هم تاثیر گذاشته با این حال فدراسیون قول داده است که اگر فشنگ مورد نیاز را تامین نکند، قبل از مسابقات آسیایی دوحه تیم را به اردوی برون مرزی بفرستد تا ملی‌پوشان با فشنگ تمرین کنند.  

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تیراندازی نسبت به قبل افت داشته است؟ گفت: شرایط اقتصادی جامعه نسبت به قبل تفاوت کرده و قطعا روی رشته‌های وابسته به تجهیزات مثل تیراندازی بیشترین تاثیر را گذاشته است اما تعداد سهمیه ها افزایش پیدا می‌کند و اینگونه نمی‌ماند. برای المپیک ریو هم بیشترین تعداد سهمیه ها را در مسابقات آخر گرفتیم.

او در این مورد افزود: دو شانس دیگر برای کسب سهمیه داریم. در مسابقات ریو شانس زیادی نداریم چون آخرین مسابقه جهانی است و تمام کشورهای دنیا که سهمیه نگرفته‌اند با تمام قوا شرکت می‌کنند. به احتمال خیلی زیاد تعداد شرکت کنندگان در هر رشته بالای ۱۰۰ نفر خواهد بود، این در حالی است که در هر رشته تنها دو سهمیه توزیع می‌شود.

هاشمی در مورد مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در این مسابقات تعداد کشورهای شرکت کننده کمتر است و در هر رشته ۳ سهمیه توزیع می‌شود، به همین دلیل از نظر آماری کارمان راحت‌تر است هرچند کشورهای قدرتمند آسیا که در برخی رشته‌ها سهمیه نگرفته‌اند در این مسابقات شرکت می‌کنند اما ایران هم جزو کشورهای قدر آسیا و دنیا در رشته تیراندازی‌ است و امیدوارم بتوانیم تعداد سهمیه هایمان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha