• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98052210967
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر آغاز شد

یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر آغاز شد

نمایند مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: موسسه مهد قرآن توانسته است در زمینه حفظ قرآن در کشور کاملاً تخصصی عمل کند.

به گزارش ایسنا، علی بختیار امروز(سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر که در خوانسار برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار برای دومین بار میزبان مسابقات کشوری حافظان قرآن کریم هستند. خداوند در قرآن به همسران پیامبر(ص) سفارش می‌کند که هرچه کلام الهی در خانه‌هایتان نازل می‌شود به خاطر بسپارید و آن را در زندگی به کار ببندید، مخاطب این سخنان فقط گروهی خاص نیست بلکه همه مسلمانان در کمک به قرآن و حفظ آن شریک هستند.

وی ادامه داد: حفظ قرآن کریم کار بسیار با عظمت و بزرگی است که شما حافظان کلام وحی موفق به انجام این کار شدید، به شما تبریک می‌گویم که در این راه قدم گذاشتید و شک ندارم که تک‌تک شما مورد عنایت خداوند و ائمه اطهار قرار گرفته‌اید.

نمایند مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، گفت: به کسانی که دست‌اندرکار، مسئول هماهنگی و خادم قرآنیان هستند، مدیران شعب و مراکز قرآنی و مدیران استانی سراسر کشور تبریک می‌گویم که در این مسیر، که یک مسیر موفق جهت حفظ همراه با تدبر بوده موفق عمل کردند.

بختیار با بیان اینکه حافظان و حاملان قرآن جایگاه ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: موسسه مهد قرآن توانسته است در زمینه حفظ قرآن در کشور کاملاً تخصصی عمل کند. شما بهترین راه ارتباط و انس با قرآن و حفظ همراه با ترجمه و تدبر را فرا گرفته‌اید که این بهترین روش است. در صدر اسلام ملاک تقدم افراد در کارهای مهم و حساسِ اجتماعی، دانستن قرائت و حفظ قرآن بوده است و هر مسلمانی که بیش از دیگران قرآن را فراگرفته بود و در حفظ و تفسیر به دیگران ارجح بود، در کارهای مهم و حساس گماشته می‌شد.

سید محمود چاوشی مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: از ۲۷ سال گذشته تاکنون موسسه مهد قرآن در کشور در رشته‌های تخصصی حفظ و مفاهیم قرآن کریم فعالیت می‌کند و جمع زیادی را در سراسر کشور جذب کرده است.

وی ادامه داد: موسسه مهد قرآن بعد از ۲۷ سال در ۲۰ استان کشور دارای ۱۴۵ شعبه است و۴۳ شعبه دیگر هم مربوط به کودکان ۳ تا ۶ سال در سراسر کشور فعال است. موسسه مهد قرآن در کشور در طی این سال‌ها ۴ هزار حافظ کل قرآن در کشور تربیت کرده است و حدود ۳ هزار مربی در کشور در طی این سال‌ها فی سبیل الله فعالیت کردند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: معمولاً هرجا که صحبت از فعالیت‌های قرآنی است، به مسابقات قرآن بسنده و بحث آموزش کمتر دیده می‌شود. مهم است که بتوانیم آموزش قرآن را در کشور فعال کنیم و سپس آموزش‌هایشان مورد ارزیابی قرار گیرد و مراحل رشد فراهم شود.

چاوشی افزود: این برنامه از بدو تأسیس موسسه مهد قرآن مد نظر بود و تمرکز بر آموزش قرآن در رشته‌های مذکور محور فعالیت‌ها بود. یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار برگزار می‌شود، بنابراین این برنامه یک برنامه آموزشی محسوب می‌شود. در کنار این آزمون، همایش مدیران مهد قرآن‌های سراسر کشور را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات حافظان کل قرانی که حد نصاب قبولی را کسب کنند گواهینامه حفظ کل قرآن را به همراه هدیه مربوطه دریافت خواهند کرد. در مرحله استانی( مقدماتی)  ۲۹۶ حافظ کل قرآن شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۲ نفر توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند؛ در این دوره از مسابقات  ۳ تیم داوری بین‌المللی و کشوری بحث ارزیابی محفوظات حافظان کل قرآن را بر عهده دارند همچنین یک آزمون کتبی ترجمه و تدبر نیز  انجام می‌شود که حافظان باید در این دوره رشته، حد نصاب قبولی را کسب کنند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم با بیان اینکه سطح آزمون مطلوب است، یادآور شد: کسی را حافظ قرآن می‌دانیم که آنچه تلاوت می‌کند در خصوص معنا و مفهومش آموزش دیده باشد، همچنین در کنار این دوره آزمون سراسری کارگاه‌های تخصصی سبک زندگی و... برای عموم مردم در گلپایگان و خوانسار برگزار می‌شود تا خدمت رسانی قرآنی هم به مردم این دو شهر انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha