• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98052311120
  • خبرنگار : 30054

بازار داغ بازاریابی در ایران

کارجو

هر ساله دانشجویان زیادی در رشته بازاریابی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این رشته علاوه بر تقاضای بالایی که از سمت بازار کار دارد محبوبیت زیادی در بین دانشجویان نیز به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارجوپلاس، بازاریابی در حقیقت یک فرایند برای جلب‌ توجه افرادی است که به محصول یا سرویس شما علاقه‌مند هستند. این کار از طریق تحقیقات بازار در تجزیه‌ و تحلیل آمارها و دانستن نیازهای مصرف‌کننده صورت می‌پذیرد و به تمام جنبه‌های مختلف یک کسب‌ و کار وابسته است.

افرادی مناسب این شغل هستند که در مرحله اول فروشنده باشند، مبتکر و دارای ایده‌های جذاب و همچنین سرسخت و پر شور و شوق باشند. بازاریاب‌ها باید دارای مهارت‌های فردی مثل مهارت‌های کلامی، نوشتاری، میان فردی، توانایی تجزیه تحلیل و مذاکره و کار تیمی باشند تا بتوانند درزمینهٔ کاری خود رشد کنند و به موفقیت دست یابند.

البته باید توجه کرد که برخی از این مهارت‌ها هنگام کار کردن به دست می‌آید و می‌توان طی گذشت زمان آن‌ها را یاد گرفت.

بازاریابی به‌عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در ایران و جهان به شمار می‌رود. به‌طوری‌ که طبق آمارهای به‌دست‌آمده درآمده افراد کم‌سابقه در این حوزه می‌تواند ماهانه حدود ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان باشد. البته لازم به ذکر است که میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، شهر محل سکونت و حتی نوع شرکت نیز در میزان حقوق دریافتی بازاریابان تأثیر به خصوصی دارد.

به دلیل تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فروش و بازاریابی در کشور طی سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود میزان استخدام در این شغل از رشد بالایی نسبت به بقیه مشاغل برخوردار باشد.

برای آشنایی با سایر مهارت‌ های پر تقاضای بازار کار اینجا کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.