• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052311146
  • خبرنگار : 71593

از سرگیری فعالیت فرودگاه هنگ‌کنگ/ اعتراضات به قوت خود باقی است+ تصاویر

از سرگیری فعالیت فرودگاه هنگ‌کنگ/ اعتراضات به قوت خود باقی است+ تصاویر

فرودگاه هنگ‌کنگ پس از بازماندن از فعالیت در پی ورود معترضان به این فرودگاه، امروز، چهارشنبه بار دیگر کار خود را از سر گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از ورود تظاهرکنندگان به فرودگاه هنگ‌کنگ که منجر به توقف فعالیت آن شد، این فرودگاه امروز بار دیگر فعالیتش را پی گرفت و صدها پروازی را که لغو شده بودند، دوباره برنامه‌ریزی کرد.

اداره امور هنگ‌کنگ چین امروز، چهارشنبه اعلام کرد که اعتراضات ضددولتی تفاوتی با "تروریسم" ندارد.

این اداره افزود، جرایم خشونت‌بار طبق قانون باید مشمول مجارات شدید قرار گیرند و "اقدامات مجرمانه نزدیک به تروریسم" از جمله حمله به یک خبرنگار چینی و توریستی در فرزودگاه هنگ کنگ را شدیدا محکوم می‌کند.

با این حال چند ده معترض همچنان در فرودگاه باقی ماندند و این در حالی بود که کارگران از شب گذشته مشغول تمیز کردن این فرودگاه و پاک کردن خون‌های ریخته شده در آن بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  پلیس هنگ‌کنگ ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز معترضان طی شب گذشته، اظهار کرده، گروه بزرگی "یک بازدیدکننده و یک روزنامه‌نگار را مورد آزار و اذیت و اهانت قرار داده‌اند". برخی معترضان گفته‌اند یکی از این افراد یک مامور مخفی چینی بوده و تایید شده که دیگری خبرنگاری از روزنامه "گلوبال تایمز" چین بوده است.

به گزارش پلیس هنگ‌کنگ، پنج تن در ارتباط با تازه‌ترین اقدامات اعتراض‌آمیز دستگیر شده‌اند. اکنون شمار دستگیر شدگان مرتبط با اعتراضات این شهر که از ماه ژوئن آغاز شد به بیش از ۶۰۰ تن رسیده است.

پلیس برای متفرق کردن معترضان حاضر در فرودگاه هنگ‌کنگ از اسپری فلفل استفاده کرد.

مسئولان فرودگاه هنگ‌کنگ امروز اظهار کردند که برای توقف اقدامات اختلال‌گرانه معترضان در فعالیت فرودگاه، حکمی موقت از دادگاه دریافت کرده است. به گفته این مسئولان، معترضان تنها می‌توانند در مناطق مشخصی دست به اعتراض بزنند.

یکی از معترضان که بیش از دو روز در فرودگاه هنگ‌کنگ حضور داشته اظهار کرد، اگر این حکم به معنای ترک فرودگاه است،  تظاهرکنندگان به رغم خشم‌شان از دولت و پلیس از آن پیروی خواهند کرد.

در همین حال، به دنبال دستگیری خبرنگار روزنامه گلوبال تایمز در درگیری‌های شب گذشته، رسانه دولتی چین امروز از پکن درخواست کرد که با معترضان هنگ‌کنگ برخورد قاطعانه‌تری داشته باشد.

نسخه خارجی روزنامه رسمی حزب کمونیست چین موسوم به "پیپلز دیلی" در یادداشتی نوشته است: استفاده از شمشیر قانون برای توقف خشونت و بازگرداندن نظم مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه هنگ‌کنگ است.

یادداشتی دیگر که از سوی یکی از پژوهشگران دانشگاه "شنژن" نوشته شده و در این روزنامه منتشر شده نیز خواستار برخورد قاطعانه‌تر دولت مرکزی با مساله هنگ‌کنگ است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز با انتشار توییتی از اعزام نیروهای چین به مرز هنگ‌کنگ خبر داده و خواستار حفظ آرامش شده است.

رسانه‌های چینی با وجود حمایت از پلیس هنگ‌کنگ و "ننگ" دانستن ناآرامی‌های این شهر، خواستار اقدام نظامی در برخورد با معترضان نشده‌اند.

سردبیر روزنامه گلوبال تایمز ضمن تایید دستگیری یکی از خبرنگاران این روزنامه به دست معترضان هنگ‌کنگ اظهار کرده که این روزنامه‌نگار توسط پلیس نجات پیدا کرده و به بیمارستان منتقل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha