• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98052311282
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رتبه 9 کنکور تجربی عنوان کرد:

تلاش برای خود کنکور باشد نه فکر کردن به نتیجه آن

رتبه برتر کنکور

دانش‌آموز خوزستانی رتبه 9 کنکور علوم تجربی گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم به جای اینکه به نتیجه کنکور فکر کنند، تمام تلاش خود را برای آزمون انجام دهند؛ با این کار، نتیجه هرچه باشد، دانش‌آموزان می‌توانند به این افتخار کنند که تلاش خود را انجام داده‌اند.

سیاوش کیانپور، دانش‌آموز مدرسه شهید بهشتی اهواز در کنکور سراسری سال 98، رتبه 9 گروه علوم تجربی را کسب کرد؛ خبرگزاری ایسنا با این دانش‌آموز گفت‌وگویی انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

*به طور متوسط روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟

در سال آخر به طور میانگین 8 تا 11 ساعت در روز مطالعه داشتم.

*از چه زمانی مطالعه برای کنکور سراسری را آغاز کردید؟

از سال دهم، شرکت در آزمون‌های آزمایشی را شروع کردم. از همین سال، چون در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم، دروس را با این دیدگاه می‌خواندم که به صورت تستی هم باشد. اما نحوه درس خواندن من از تابستان قبل از سال دوازدهم دیگر خیلی جدی شد.

*تراز شما در آزمون‌های آزمایشی که شرکت می‌کردید چطور بود؟

میانگین ترازم در سال دهم بین 7500 تا 7600 بود. در پایه یازدهم کمی ترازم بهتر شد و حدود 7800 تا 7900 بود. در سال آخر نیز میانگین ترازم 7800 تا 7900 بود و در یک مقطع میانگین ترازم از 8000 هم عبور کرده بود.

*در آزمون‌های آزمایشی که شرکت می‌کردید، تخمین زده می‌شد که چه رتبه‌ای کسب کنید؟

با توجه به میانگین ترازم، پیش‌بینی می‌شد که رتبه چهار کشوری را کسب کنم. در مقطعی نیز هشت کشوری بود که در کنکور نیز چندان از آن دور نشدم.

*در انتخاب رشته چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید؟

فردا قصد دارم انتخاب رشته کنم و به احتمال زیاد رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنم.

*قصد دارید در مقاطع بالاتر هم ادامه تحصیل دهید؟

قطعا.

*برای ادامه تحصیل ایران را ترجیح می‌دهید یا کشورهای خارجی؟

هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام. هدف من این بود که ابتدا محیط دانشگاهی را تجربه کنم. بعد درباره ادامه تحصیل در ایران یا خارج از کشور تصمیم می‌گیرم.

*چه توصیه‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری دارید؟

توصیه می‌کنم دانش‌آموزان به جای اینکه به نتیجه فکر کنند، تمام تلاش خود را برای کنکور انجام دهند. دانش‌آموزان تلاش را اولویت خود قرار دهند؛ با این کار، نتیجه هر چه باشد، دانش‌آموزان می‌توانند به این افتخار کنند که تلاش خود را انجام داده‌اند.

*عامل موفقیت خود را چه چیزی می‌دانید؟

خانواده و معلمان خوب.

*گاهی صحبت‌هایی درباره تک بعدی بودن دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان مطرح می‌شود و گفته می‌شود که این دانش‌آموزان تنها در زمینه درسی موفق عمل می‌کنند اما در حوزه‌های دیگر چندان موفق نیستند، شما در این زمینه چطور فکر می‌کنید؟

من چندان اطلاعی درباره دانش‌آموزان شهرهای دیگر ندارم اما با آگاهی که نسبت به شهر خودم و مدرسه خودم دارم، نظرم این است که از حدود 110 دانش‌آموز مدرسه ما، تعداد افراد تک بعدی شاید کمتر از 10 نفر بود. این مساله در مدرسه ما چندان زیاد نبود اما اگر چنین چیزی باشد هم کاملا طبیعی است، چون تا چند سال پیش ملاک اصلی دانش‌آموزان در ورود به مدارس سمپاد، درس‌شان بوده است.

سازمان سمپاد تلاش‌های زیادی داشته است که دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی روی بیاورند. نهایتا من معتقد هستم تک بعدی بودن یک دانش‌آموز بیشتر از این که به سمپاد مربوط شود به خود آن شخص و اهداف او بستگی دارد. اگر تمام اهداف کسی در درس باشد، نتیجه‌ای جز تک بعدی بودن هم کسب نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.