• پنجشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98052411678
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد

قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت مسکن در شهرهای جدید را معقول‌تر از دیگر نقاط شهری دانست و گفت: باتوجه به زیرساخت‌هایی‌که این شهرها برای طبقه متوسط فراهم می‌کند، قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی واقع در شهرهای جدید، تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و به مردم تحویل می‌دهیم. تنها حدود ۷۰۰۰ واحد در پردیس که به تازگی عملیات احداث آن آغاز شده باقی می‌ماند.

وی افزود: درخصوص خدمات روبنایی و زیربنایی موافقت‌هایی با وزارت نیرو داشتیم که بخشی را به صورت مشارکتی انجام دهیم. در مناطقی هم که آنها  ورود نمی‌کنند، خدمات آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌ها را به عهده گرفته‌ایم. در بین شهرهای اطراف تهران، عقب‌ماندگی‌هایی در پرند وجود  داشت که اخیرا با مسوولان وزارت نیرو در این زمینه جلسه داشتیم و تعهد دادند که زیرساخت‌های پرند را به سرانجام برسانند.

افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید ناشی از شاخص‌های کلان اقتصادی است

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران و البرز گفت: افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن که معمولا از تهران شروع و به سایر شهرها کشیده می‌شود از شاخص‌های اقتصاد کلان نشأت می‌گیرد. بعد از نوسانات ارزی شاهد رشد قیمت زمین و هزینه‌های تولید بودیم که بر روی قیمت مسکن اثرگذار بوده است. با این وجود قیمت مسکن در شهرهای جدید معقول‌تر از دیگر مناطق شهری است.

طاهرخانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی شهرهای جدید صورت گرفته به ایجاد ارزش افزوده منجر می‌شود. به همین لحاظ شهرهای جدید از یک سو مناطق جاذب سکونت برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند و از سوی دیگر قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر مناطق شهری معقول‌تر است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود متقاضیان توان خرید مسکن در شهرهای جدید را نیز دیگر ندارند، گفت: یکی از ویژگی‌های شهرهای جدید تنوع جمعیتی و سکونتی آن است. لزوما همه کسانی که در این شهرها زندگی می‌کنند از اقشار ضعیف نیستند. هم‌اکنون تیپ‌های مختلف، متراژ، تراکم و تنوع جمعیتی مختلفی در شهرهای جدید وجود دارد. به همین لحاظ قیمت‌ها نیز از تنوع برخوردار است.

مترو هشتگرد شهریورماه تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص روند پیشرفت مترو هشتگرد گفت: پیشرفت مترو گلشهر ـ هشتگرد، بدون سیگنالینگ به ۸۸ درصد رسیده و در شهریورماه آمادگی افتتاح آن وجود دارد. هم‌اکنون در مراحل پایانی برق‌رسانی، تجهیزات، آسانسور، پله برقی و... هستیم. درخصوص تامین منابع مالی این مراحل نیز شرکت بهره‌برداری مترو ورود کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۴ ۱۲:۳۷

شهری بی هویت و عیر مهندسی و عیر معماری که با یک تکان همه ساختمان ها فرو می ریزد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۲

با سلام مشکل مسکن حل نخواهد شد تا اینکه فاقدین مسکن شناسایی شوند. همیشه شاهد بودیم و هستیم که آنهایی که مشکل مالی ندارند در صف ثبت نام نفرات اول هستند و نیازمندان هم به دنبال پول برای ثبت نام همیشه درگیرند

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۶

جالبه خودرو دو برابر مسکن گرون شده که یه کالای مصرفی و روزی دوهزار دستگاه تولید میشه کسی حرف نمیزنه وقتی دلار شانزده هزار تومن بود من ارزن خریدم کیلویی دو هزارتومن الان که دلار یازده هزار شده خریدم کیلویی چهارده هزارتومن یعنی هفت برابر این هم یه سیاست پلیدی است که عوامل خودرو ساز و توزیع کالا وسازمان حمایت و بقیه عوامل در پیش گرفتن تا ذهن مردم منحرف کنند اگه دقت کنید همه چیز از لوازم خانگی که تولید کنندگان داخل با ایجاد تعرفه بالا و جلوگیری از ورود کالا سو استفاده کرده واجناسشون که کسی نمیخرید به لحاظ بی کیفیت بودن الان قیمتشون چندین برابر کردن در حالی که مسکن نسبت به این کالاهای مصرفی خیلی کمتر گران شده و اگر گران شده طبیعی و منطقی است چون مصالح و زمین و دلار و کارگر و معمار چندین برابر ولی به لحاظ متراژ قیمت مام شده زیاد به نطر میرسد از نظر روانی تاثیر قیمتش بیشتر از یک پراید است .تنها راه انتقال پایتخت است بجای ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی در حاشیه که مستلزم فراهم کردن زیرساختها نیز است و به مهاجرت و کار در تهران بیشتر دامن خواهد زد این پول صرف ساخت پایتخت جدید بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۷ ۰۰:۱۲

حتماکله گنده هادرشهرهای جدیدچندین واحددارندکه میفرمایدتوجیه اقتصادی دارداصلا توجیه اقتصادی ندارداین قیمتهای دلبخواهی درسایتهاخواسته واهداف دشمن است تاهرج مرج اخلال ناامنی نارضایتی کنندواین قیمتهاغیرقانونی واهداف دشمن است

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۷ ۱۶:۴۴

با کدام توجیه مقرون به صرفه محاسب شده