• جمعه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98052511994
  • خبرنگار : 71093

آمادگی بورس کالا برای عرضه سیب، کشمش و خرما

آمادگی بورس کالا برای عرضه سیب، کشمش و خرما

رئیس سازمان بورس با اشاره به محصولاتی که می‌توانند در بورس کالا عرضه شوند، گفت: اولویت ما در بورس کالا روی کالاهایی از قبیل کشمش و خرماست. البته برای عرضه سیب در بورس هیچ مانعی وجود ندارد.

شاپور محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا محصولات باغی همچون سیب در بورس کالا عرضه خواهد شد؟ اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس کالا این آمادگی و ظرفیت عرضه محصولات باغی را دارند، چراکه کلیه محصولات کشاورزی که همگن و قابل داد و ستد باشند را می‌توانیم در بازار سرمایه عرضه و کشف قیمت کنیم. البته اولویت ما در بورس کالا روی محصولاتی از قبیل کشمش و خرماست. البته برای عرضه سیب در بورس نیز هیچ مانعی وجود ندارد.

وی درباره تقدیر رئیس جمهور از سازمان بورس نیز گفت: با توجه به تحولات متعدد بین‌المللی و داخلی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فراز و نشیب‌های بازارها، خوشبختانه بازار سرمایه توانسته است تصویری با ثبات از خود ارائه دهد.

محمدی ادامه داد: البته بخش اعظم این نتیجه به حضور افراد متخصص و متعهد در بازار سرمایه و همچنین فعالان بازار و سرمایه‌گذارانی برمی‌گردد که عمدتا از تحصیلات بالا و تجربیات خوبی برخوردارند. ضمن اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در فعالان بازار سرمایه ارتقا یافته و افراد، غالبا عادت به تحلیل و کسب درآمد از راه تحلیل کرده‌اند و طبیعتا همه اینها به ثبات بازار کمک کرده است.

دبیر شورای عالی بورس افزود: طبیعتا سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه شأنی جز خدمت‌گذاری برای خود قائل نیستند و تلاش می‌کنند که بازار سرمایه از آرامش و قواعد خوبی برای هدایت و راهبری برخوردار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۵ ۱۵:۲۳

کشاورزان زعفرانکار را با معاملات دستوری و سازماندهی شده بورس کالا (موسوم به بازار "آتی زعفران") به خاک سیاه نشانده اید حالا میخواهید سایر کشاورزان را هم بیچاره کنید؟؟ چرا کسی پاسخگو نیست که زعفران نگین (مرغوب ترین نوع زعفران) در بورس کالا کیلویی 9 میلیون تومن قیمت خورده در حالیکه پارسال و اوایل امسال تا کیلویی 16 الی 18 میلیون هم رسیده بود؛ اما جریانی مسلط بر بازار، بصورت دستوری (زورکی) اجازه رشد قیمت ها را نمیدهد و طی سه ماه گذشته قیمت زعفران را به نصف رسانده !!؟؟ آیا این بود شفافیت مورد ادعای بورس کالا ؟؟ این که دخالت و دستکاری آشکار در بازار و قیمتهاست ...! اگر راست میگوئید سود دلال و تاجر و واسطه را کم کنید نه سود کشاورز زحمتکش بینوا را !!