• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052612292
  • خبرنگار : 71402

دیدار "بسیار خوب" ترامپ با تیم امنیت ملی درباره صلح افغانستان

دیدار "بسیار خوب" ترامپ با تیم امنیت ملی درباره صلح افغانستان

رئیس‌جمهوری آمریکا برای رایزنی درباره توافق صلح با طالبان با تیم امنیت ملی خودش دیدار و گفت‌وگو کرده است و کاخ سفید آن را "بسیار خوب" ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از این دیدار در بیانیه‌ای گفت، جلسه در تفرجگاه دونالد ترامپ در بدمینستر نیوجرسی روی "وضعیت مذاکرات صلح و سازش در افغانستان" متمرکز بود.

پامپئو گفت: ما به رهبری رئیس‌جمهوری با پشتکار روی مسیر رو به جلو در افغانستان کار می‌کنیم. در همکاری نزدیک و مداوم با دولت افغانستان، ما همچنان به دستیابی به یک توافق صلح جامع شامل کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس، تضمین اینکه خاک افغانستان هرگز بار دیگر برای تهدید ایالات متحده یا دیگر متحدان آن استفاده نشود و متحد کردن افغان‌ها برای کار روی صلح متعهد هستیم.

پیش از این دیدار یک مقام دولتی ارشد گفت، ترامپ درباره تمایلش برای خروج از افغانستان "کاملا صریح" بوده است. پس از نشست ترامپ گفت، او مایل به حصول توافقی "در صورت امکان" است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: الان یک نشست بسیار خوب درباره افغانستان تکمیل شد. بسیاری از طرف‌های مخالف این جنگ ۱۹ ساله و ما، مشتاق هستیم تا در صورت امکان توافق حاصل شود.

به گفته پامپئو، از دیگر شرکت‌کنندگان این جلسه، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، مارک اسپر وزیر دفاع، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، جینا هاسپل مدیر سیا، زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه در مذاکرات صلح افغانستان بودند.

زلمای خلیل‌زاد ماه‌هاست با شبه‌نظامیان طالبان وارد گفت‌وگو شده است تا بلکه در ازای خروج آمریکا از افغانستان، طالبان اطمینان دهد که به گروه‌های تروریست اجازه نمی‌دهد از این کشور برای اجرای حملاتی علیه ایالات متحده استفاده کنند. نهایی کردن توافق، با امتناع طالبان به مذاکره با دولت کابل به بن‌بست رسیده است. هشتمین دور از مذاکرات که اوایل همین ماه در قطر برگزار شد، بدون اعلام توافق به پایان رسید. خلیل‌زاد این مذاکرات را "سازنده" دانست و گفت در واشنگتن درباره گام‌های آتی رایزنی خواهد کرد.

کاخ سفید جمعه با اعلام پیشرفت در تدارکات برای عقد توافق صلح با طالبان در افغانستان اعلام کرد، گفت‌وگوهای دونالد ترامپ و مشاوران ارشد "بسیار خوب" بوده است.   هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: گفت‌وگوها حول مذاکرات جاری و صلح نهایی و توافق سازش با طالبان و دولت افغانستان بود. این جلسه بسیار خوب برگزار شد و مذاکرات در جریان است.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha