• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98052612393
  • خبرنگار : 71605

در نخستین مجمع هماهنگی بخش خصوصی تاکید شد

بخش دولتی ملزومات نوآوری بخش خصوصی را بشناسد

بخش دولتی ملزومات نوآوری بخش خصوصی را بشناسد
عکس آرشیوی است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که بخش دولتی باید ویژگی‌های بخش خصوصی از جمله نوآوری را بشناسد و متناسب با ملزومات این فضا حرکت کند، گفت: یکی از حوزه‌های بخش خصوصی که در آن ناملایماتی وجود داشت، بخش استخدام بود که در تلاش هستیم مشکلات این بخش و سایر حوزه‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، سید محمدحسین سجادی نیری امروز در نخستین مجمع هماهنگی بخش خصوصی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را اعتماد به بخش خصوصی دانست و گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانمندی‌های مردم، شرکت‌های صنعتی، تجاری، دانش‌بنیان و خلاق در توسعه را پذیرفته‌ایم و امروز در مجمعی هستیم که نشانی از بلوغ بالای بخش خصوصی است.

وی یکی از مشکلات بخش خصوصی را عدم تناسب افراد مراجعه کننده برای استخدام در این بخش با نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌ها دانست و ادامه داد: امروز مهمترین نیاز کشور توجه به امید آینده درخشانی است که نه منحصر به دولت و نه بخش خصوصی است، بلکه هر دو در ساختن آن سهیم هستند و تعامل بین آنهاست که کمک می‌کند یک آینده درخشان ساخته شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از همکاران خود در این معاونت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل مجوزها در برگزاری مجمع امروز و بنیاد ملی نخبگان که باعث اعتباربخشی به مجمع شده و نیز حضور بخش خصوصی، تاکید کرد: نگاه ما باید به تجاربی باشد که بخش خصوصی به دست آورده و نیز باید نمونه‌های موفق این بخش در حل مسائل کشور را در نظر داشته باشیم و بدانیم این بخش با وجود انجمن‌ها یا نهادهایی که مانع توسعه کسب و کار آنها بودند، توانسته به توسعه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: این مجمع باعث خواهد شد که دولت سهم بیشتری از بخش خصوصی پیدا کند و نیز بخش خصوصی را نیز وادار به تلاش بیشتر می‌کند. امروز در معاونت علمی در تلاش هستیم بخش دولتی نیز خصوصیات و لوازم بخش خصوصی از جمله نوآوری را بشناسد و متناسب با این ملزومات حرکت کند.

قمری اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی در حوزه استخدام با ناملایماتی روبرو بودند که تلاش داریم آنها را برطرف کنیم. همچنین به این بخش کمک می‌کنیم بتوانند خدمات خود به بخش دولتی را ارائه دهند و امیدواریم برگزاری مجمع فوق بتواند اهداف مورد نظر ما را محقق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha