• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98052612535
  • خبرنگار : 71620

ساری: همه جناح‌های سیاسی در ایران از وزیر امور خارجه حمایت می‌کنند

ساری: همه جناح‌های سیاسی در ایران از وزیر امور خارجه حمایت می‌کنند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ایالات متحده و همه هم‌پیمانان آن بدانند که همه جناح های سیاسی در ایران در کنار سیاست خارجی کشور هستند و قاطعانه از وزیر امور خارجه حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی ساری در جلسه علنی امروز(شنبه) در نطق میان دستور با اشاره به تصویب روز صنایع دفاعی ۳۱ مرداد ماه توسط رهبری گفت: این نامگذاری حاکی از عمق رضایت ایشان از کارنامه افتخارآمیز وزارت دفاع است. پیشاپیش این روز را به این عزیزان تبریک می گویم همچنین سالروز ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی گرامی می‌دارم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: ریزگردها عمدتا نیمی از جمعیت کشور به ویژه استان خوزستان را تهدید می‌کنند. طبق مصوبه دولت وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده برنامه اجرایی تثبیت کانون‌های ریزگردها را ارائه کند اما سوال اینجاست آیا مطالعات به کارگروه گرد و غبار ارائه شده است؟

نماینده مردم اهواز  حمیدیه و باوی در مجلس با اشاره به عدم وجود سیاست ثابت توزیع اعتبارات ریزگرد، گفت: به استناد اسنادی که وزارتخانه به کمیسیون کشاورزی ارائه کرده، سال ۹۵ بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان، در سال ۹۶ بالغ بر ۸۰ میلیارد و در سال ۹۸ بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان دریافت شده است، مابقی مبالغ را کجا مصرف کرده‌اند؟

وی ادامه داد: چرا این مبالغ سال ۹۵ در اختیار وزارتخانه، سال ۹۶ در اختیار سازمان جنگلها، سال ۹۷ در اختیار استانداری و سال ۹۸ در اختیار کارگروه ملی مقابله قرار گرفته است؟ گویی مدیریت واحدی وجود ندارد، اطلاعات نادرست می دهید؟ مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان سال ۹۷ در جلسه‌ای با حضور استاندار اشاره کرد در این زمینه ۱۴ هزار و ۴۲۰ هکتار را نهال کاری کرده‌اند، استاندار مطابق همین عدد مصاحبه می‌کند اما واقعیت امر با استناد به نقشه‌های هوایی و ماهواره‌ای حکایت از این دارد که این عدد کمتر از ۴ هزار هکتار آن هم با سبزینگی بسیار کم بوده است.

ساری تاکید کرد: عدم تطابق بین داده ورودی یعنی مقدار مبلغی که پرداخت شده با خروجی حکایت از هدر دادن بیت المال و مسیر مجهول آنها دارد تایید عجیب و غریب کارها صورت گرفته ولی متاسفانه خروجی لازم را نداشته است.

ساری در مورد موضوع انتقال آب گفت: می‌گویند که اگر مجبور شوند حتی پروژه‌های دیگر را کلنگ می‌زنند. این مجبور شدن گاهی به قیمت نابودی استان‌هایی مانند خوزستان و چهار و محال بختیاری است. مگر مردم این استان‌ها ایرانی نیستند؟ چرا اینگونه در مدیریت کشور بخشی نگری می‌شود؟

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت رونق تولید، خطاب به وزیر صنعت گفت: لطفا بگویید تولید ناشی از ظرفیت خالی کارخانه‌های موجود به کجا رفته آیا برنامه ای در این خصوص داشته یا مجوزی صادر کردند؟

وی افزود: در استان قم تعاونی‌های توزیع مواد پتروشیمی با تجمیع واحدهای صنعتی فعال مواد پتروشیمی را از بورس خریده اما معلوم نیست این مواد به چه قیمتی و در کجا مصرف شده است؟ معاش بازرسان را در نظر بگیرید، این بازرسان برای ماموریتی فرستاده شده‌اند در صورتی که تطابقی بین حقوق شان با ماموریت وجود ندارد، استراتژی وزارتخانه چیست؟ بازارهای خارجی در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار داده اید؟ پالایش مدیران را خوب شروع کرده اید، حتی بعضی از مدیران پالایش شده در خارج از کشور، در آمریکا به سر می‌برند، اما آیا این پالایش برای بقیه ادامه داشته است؟

ساری خطاب به وزیر راه گفت: من از تعطیلی پروژه ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز از وزیر سوال دارم، آقای وزیر لطفا کسی که این پروژه را به زور و بدون داشتن رتبه گرفته و مردم را بدبخت کرده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است را معرفی کنید. از دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انتظار ورود به این پروژه را دارم در این زمینه اکثر مصالح را از خارج استان آورده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس خطاب به وزیر صنعت ادامه داد:  وزارت نفت ۱۸ هکتار را در اختیار شما قرار داده است اما فقط ۵ هکتار را استفاده کردید، مبلغی هم به شما کمک کرده چرا هدفمند مصرف نشده است.

ساری اظهار داشت: گروه ملی فولاد ایران همچنان در مشکلات خود به سر می برد و هر لحظه ممکن است مشکلات آن به کف خیابان کشیده شود، نبود نقدینگی راه‌اندازی خطوط و تعمیرات آن، نبود شمش طبق تعهدات، نبود کارت بازرگانی، تغییرات زیاد مدیریتی، از جمله مشکلات این واحد تولیدی به شمار می‌رود، گویا این شرکت آزمایشگاه مدیریتی است.

وی تاکید کرد: ضمن تشکر از فعالیت های قاطعانه دستگاه قضا، انتظار می رود بدون هیچ استثنایی در زمینه فساد مالی ورود کنند، انتظار می رود فضای امنی مهیا کنند، به یاد داشته باشیم همچنان مسائل سیلو آذرپیکان و سایر موارد وجود  دارد که اقدامی نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زمینه های اعتماد را فراهم کنید تا تمامی دیدگاه های سیاسی در کشور مطرح شود، گفت: ایالات متحده و همه هم‌پیمانان آن بدانند که همه جناح های سیاسی در ایران در کنار سیاست خارجی کشور هستند و قاطعانه از وزیر امور خارجه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha