• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98052612668
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان:

میامی صاحب شهرک تخصصی معادن ‌می‌شود

میامی صاحب شهرک تخصصی معادن ‌می‌شود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک تخصصی معادن میامی و شهرک صنعتی بخش کالپوش خبر داد.

به گزارش ایسنا-‌ علیرضا آشناگر در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد توسعه شهرستان میامی اظهار کرد: میامی تنها شهرستانی در استان سمنان است که در شمار شهرستان‌های کمتر برخوردار جای گرفته است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به شهرستان میامی تاکید کرد و گفت: شهرستان میامی یکی از ۳۱ شهرستانی است که در کل کشور به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته انتخاب و برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار در آن اجرا خواهد شد .

استاندار سمنان بر لزوم اجرایی شدن سند توسعه شهرستان میامی تاکید و تصریح کرد: این سند در واقع برشی از سند توسعه استان است و مهمترین هدف آن ارتقاء شاخص‌های توسعه در این شهرستان کمتربرخوردار است.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم  توجه ویژه به حوزه اشتغال در این شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط محوری در تهیه این طرح، این است که ما به تولید و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری توجه جدی داشته و اقدامات محوری در این بخش انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سندهای توسعه به طور طبیعی قابلیت اجرایی داشته و برای اجرا هستند، ادامه داد: سند توسعه شهرستان میامی در اصل برشی از توسعه استان است و جدا از توسعه استان نیست ولی در این سند باید تمرکز ما معطوف به توسعه این شهرستان باشد.

آشناگر با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی برای تمرکز به برنامه‌های توسعه شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: بودجه‌های سنواتی یکی از این ظرفیت هاست که باید جدا از اینکه منطبق با اهداف توسعه در این شهرستان هزینه شود بلکه باید با اجرایی شدن این سند همه شاخص‌ها در این شهرستان محروم بهبود یابد.

وی یادآوری کرد: برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان و دیگر مناطق محروم‌، استفاده از کمک های مردمی مانند بنیاد برکت‌، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی که تمایل دارند در شهرستان های محروم حضور پیدا کنند، مورد تاکید است.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه فرمانداران، ائمه جمعه و نهادهای حمایتی و مردمی، سه راس مثلث توسعه هستند گفت: باید همه توان خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان میامی به کار گیریم.

وی از افزایش اعتبارات این شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا ۲۰ درصد از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸‌، را برای شهرستان میامی در نظر گرفته ایم، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود نیز می تواند به اجرای پروژه‌ها و توسعه هرچه بیشتر این شهرستان کمک کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان بر لزوم شناسایی همه پروژه‌های استان تاکید و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی موجود در قالب تسهیلات بانک‌ها برای نهایی شدن و تکمیل این پروژه ها استفاده کنیم‌.

وی افزود: در بحث تخصیص‌های بودجه در استان و همچنین اعتبارات ملی نیاز است به شهرستان میامی نگاه ویژه‌تری داشته باشیم تا پیمانکاران و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای حضور در منطقه داشته باشند.

آشناگر گفت: بر اساس ظرفیت‌های ماده ۲۷ قانون برنامه ششم، سالانه ۵ هزار روستا باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد که در همین ارتباط در استان سمنان نیز ۸۷ روستا انتخاب شده است که تلاش خواهد شد تا به طور ویژه از این ظرفیت استفاه شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ روستا از این ۸۷ روستا، در شهرستان میامی قرار دارند تصریح کرد: باید بسته‌های تشویقی به منظور ترغیب پیمانکاران و سرمایه‌گذاران به فعالیت در شهرستان میامی تعرف شود.

استاندار از تصویب طرح شهرک صنعتی بخش کالپوش در شهرستان میامی خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی از نهایی شدن شهرک تخصصی معادن شهرستان میامی خبر داد و افزود: یکی از نقاط ضعف ما این است که علی‌رغم بضاعت بسیار خوبی که بخش معادن در استان و به خصوص در  شرق استان دارد، مطالعات ما در خصوص اکتشافات معدنی صورت نگرفته لذا باید به سمت فرآوری این معادن و توجه بیشتر به اکتشافات معدنی گام برداریم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha